Szabad kezet adtak mindenhez, de azért méltatlankodnak egy kicsit a látszat kedvéért….

Megosztom

Izgalmas dolgok történnek a bérmegállapodás óta a vasút háza (hontalansága?) táján!

A bérmegállapodás megkötése után a folyamatok sebessége a Bz tempójáról a Railjet sebességére kapcsoltak.
Az addigi langyos víz hirtelen felforrt és már a fazék tetejét emelgeti. Nagyon ritka folyamatnak lehetünk szemlélői. Szinte mindenhol gyökeres változások indultak be viharos gyorsasággal.

Ezek közül a leglényegesebbek:

  •  A MÁV Zrt. SzMSz módosítása, mellyel egyidejűleg az üzemi tanács és munkavédelmi képviselethez kapcsolódó munkáltatói jogkör is gyökeresen megváltozott. Emiatt a kerültek leállításra a választási folyamat a MÁV Zrt.-nél.
  •  A MÁV Zrt.-nél maradva a közeljövőben további meghatározó átalakítások várhatóak, de ezekről csak folyosói pletykák vannak, mivel az átalakítást nem a MÁV , hanem a felelős minisztérium irányítása alatt zajlik.
  •  A MÁV Zrt. pánikszerű Székházkiürítése és az ott foglalkoztatottak helyzete.
  •  A MÁV START Zrt. kísérleti jelleggel elindította a kalauz nélküli közlekedést, melybe a szakszervezeteknek szemmel látható beleszólást nem engednek.
  •  A MÁV START Zrt. és a Volán összevonását szeptemberi dátummal tervezik.
  •  Létszám stopot rendeltek el, függetlenül attól, hogy kritikus szakmákban komoly létszám hiánnyal küzd a vállalat csoport. 
  • Finanszírozási problémák miatt 3000 pozíció lezárásra került az első fél évre, ezzel lyukat ütve a toborzási és az oktatási, képzési rendszerben.
  • A tervezett járműbeszerzések leállításra kerültek, ezzel is tovább terhelve az amúgy is kritikán aluli gördülőállományt.
  •  Az új tarifarendszerrel a tulajdonos további bevétel kiesést okozott a jegyvásárlásoknál és az olcsósított utazási lehetőséggel tömegeket terel az amúgy is kapacitás problémákkal küzdő személyszállításra.

A felsorolt főbb változások járulékos hatásai még ezután jelentenek újabb problémákat.

De hogyan történhetett meg váratlanul mindez? Vagy mennyire is volt ez váratlan?
A választ erre az idei bérmegállapodás második oldalán olvasható Preambulumban találhatjuk:

Az ismét infláció alatt megkötött (sőt, a VSz és a VDSZSZ Szolidaritás még ennyit sem követelt!) bérmegállapodás aláírásakor, az aláírók (akik közül ketten a MÁV Zrt. Felügyelő bizottságának is a tagjai) előre hozzájárultak minden számukra előre ismert és ismeretlen változáshoz is!
Ezt úgy kell elképzelni, mintha a menyasszonyt (vagy a vőlegényt) csak a holtodiglan igen kimondása után mutatnák be a házastársnak. A látszat megtartásáért még méltatlankodnak egy kicsit, de a frigy megkötetett, eljött a nászéjszaka ideje, de a hálószóbába már az aláírók helyett a munkavállalóknak kell bemenni, hogy eleget tegyenek a házastársi kötelezettségüknek.
Nem az első eset, hogy az aláíró szakszervezetek bohócot csinálnak a tagságukból, -de ha azok tovább tűrik-, nem is az utolsó!


János és Zoltán!
A MÁV Zrt. Felügyelő Bizottsági tagok

Szégyeljétek magatokat. Ismét elárultatok a vasutasokat.
Előre menlevelet adtatok minden a vasutast sújtó cselekedetekért.
Még arra sem voltatok képesek, hogy a hosszú preambulumba beírattassátok:
“A munkáltató vállalja, hogy a működésével összefüggő okra hivatkozó felmondást nem foganatosít.”
Tagjaitok nap, mint nap rettegnek, meddig marad még munkájuk, ti pedig havi több millió forint Júdáspénzből dőzsöltök.

De nézzük csak, kik azok, akik hozzájárulásukat adták mindehez:

Aláírások

szerző: KVSZ
fotó: Internet