Az év vége felé közeledve továbbra is a 7%-os inflációval terhelten telnek a vasutasok mindennapjai.
Úgy tűnik, hogy a MÁV Zrt. fellegvárában a mindennapi szolgálatok elismerésének szüksége még december közepén nem éri el az illetékesek ingerküszöbét. Pedig 24.-estéig, már kevesebb, mint kettő hét van hátra.
Ahogyan arról korábban beszámoltunk Rákos állomáson az utóbbi időszakban egyre nagyobb kihívást és szellemi állóképességet jelent egy-egy 12 órás szolgálat nappal és éjjel egyaránt.
Mint az ismert 2021. November 15.-én kozultációt kezdeményeztünk Rákos állomás ügyében, amelyben a túlterheltség, a nem megfelelő munkakör besorolások, az alkalmatlan munkakörülmények és az állomás elmaradottsága mind szerepelt.
Mindezeknek szabad szemmel is jól látható szomorú következménye, hogy például 2021-ben négy teljes értékű, több éves tapasztalattal rendelkező szolgálattevő adta be felmondását/áthelyezését.
A munkatársak nem egy jobban fizető, magasabb pozíció okán távoztak, hanem kimerültségből és a helyzet kilátástalansága miatt. Ilyen körülmények között a fiatalabb munkavállalók nem tudnak családot alapítani, a családosok pedig egyre kevesebb időt tudnak szeretteikkel tölteni, velük a mindennapi élet csodáit megélni. Azon munkavállalók közül, akik az állomáson jelenleg is kitartanak, jó párnak fogytán a türelme. Ha a helyzet nem javul, akkor ők is a távozás útjára fognak lépni.
Felvetéseinkre, az állomáson rendületlenül szolgáló vasutasok segélykiáltására a mai napig nem érkezett semmiféle válasz a Könyves Kálmán körúti üvegpalotából.
Onnan ahol a jövőre – amennyiben a 10%-os alapbéremelést az Mt. 208. § hatálya alá tartozók esetében is mértékadónak tekintik – 500.000 – 147.000 forint közötti összeggel emelkedhet csak a havi alapbére.
(A vasutasok érdekeiért permanens harcot folytató, Thököly és Ürömi úti székházban trónolók között is vannak olyan vitézek kiknek kb. 200.000 Ft-al nő a havi “munkabérük”.)
Azt gondoljuk a fent említett alapbéremelés legkevesebbét is boldogan elfogadná a végrehajtó szolgálatban foglalkoztatott vasutas bármelyike is, akiket egyébként jobbára még válaszra sem méltat a MÁV méltósága.
A fentiek alapján azon sem kell meglepődni, hogy a forint milliárdokból „felújított” és részlegesen villamosított 29-es vasútvonalon szolgálatot ellátó tagjaink ügyében sem érkezett válasz, vagy kezdőtek volna meg a zuhanyzó helyiségek kialakításai Polgárdi ipartelepek és Csajág állomáson. A monoton és folyamatos biz.ber. szobából kiszűrődő idegőrlő zajról Csajágon nem is szólva.
Vajon ha a menedzsment egynéhány tagját az Mt. rendelkezéseit alkalmazva (minden szükséges vizsgától és orvosi alkalmassági vizsgálattól egy pillanatra eltekintve) munkaszerződéstől eltérő foglalkoztatás címén a három általunk említett állomás bármelyikén foglalkoztatnák, akkor is ilyen közönbösen viszonyulnának az ott szolgáló vasutasok által hosszú ideje hiába sérelmezett áldatlan munkakörülményekhez?
Ha valaki bővebben óhajt tájékozódni az alábbi linkre kattintva teheti meg.
KAPCSOLÓDÓ HÍREK
G7.hu: Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség
Üzemi tanács és munkavédelmi képviselő választás a MÁV Zrt.-nél
A MÁV Zrt. 2024 október havi Biztonsági Tájékoztatója