Konzultációt kezdeményeztünk az Utasellátónál…

Megosztom

A konzultáció „csak” skype hangalapú volt, a videó tiltva lett.

Ez egy kicsit zavart minket, hiszen aki részt vett már akármilyen megbeszélésen az tudja, hogy a másik tekintete, mimikája sok mindent elárul. De nem vagyunk telhetetlenek, ha nincs elég sávszélessége a MÁV-START-nak, akkor nincs.

Ha ironikusak szeretnénk lenni: Az is lehet, hogy az utaskísérő kollégák már megint elhasználták Zürichben. Elvégre 9-én, már bőven benne vagyunk a novemberben 🙂.

De vágjunk bele! Mi is történt:

Az első 25 percben „kaptunk” egy monológot a megbízott igazgatótól, amiben az elmúlt egy év csodáit és sikereit, csak a csillogó jövő tudja felülmúlni.

A fontos kérdéseinkre pedig nem igazán kaptunk konkrét választ, ígéretet viszont a későbbi tájékoztatásra, igen.

Röviden összefoglalva:

A kocsik konyhai felszerelései (amire sok volt a panasz) csere alatt állnak.

Az általános műszaki hibákért és a járatok elmaradásaiért a felelős a Neue Vilmos vezetése alatt álló JBI. Ezt többször is megerősítette a megbízott igazgató. (Ezért tervezzük Neue Vilmos Járműbiztosítási igazgató úr megkeresését is az ügyben.)

A javadalmazásokat és a munkakörülményeket egyértelműen jónak jellemezte Dibáczi úr, illetve többször jelezte, hogy a bérek, napidíjak, helyi függelék, stb. vonatkozásában sem dolgozó, sem szakszervezet nem jelzett felé semmilyen problémát az elmúlt időszakban.

A covid első és második hullámakor a dolgozók által megadott magán e-mail címek, amolyan második MÁV hírlevélnek való használatának problémájára is felhívtuk a figyelmét, hogy ez egyszer felvet GDPR problémákat, illetve nem biztos, hogy az éppen éjszakai szolgálat után alvó, vagy szabadnapos kollégát ezzel kellene terhelni. Megtudtuk, hogy ezzel kapcsolatban a MÁV-START beszerzéseket intézők és az informatika a részfelelős, mert még mindig nem kaptak a kollégák szolgálati telefont, MÁV-START-os e-mail címmel, illetve a kollégák egy része kimondottan kéri ezeket az e-maileket.

Örömmel vettük a tájékoztatást, hogy a Hungária EC csak a vágányzár miatt közlekedik Prágáig és azok a pletykák, miszerint ez megszűnne, alaptalanok.

Jeleztük, hogy ilyen és ehhez hasonló horderejű témák jobb kommunikációt igényelnének a munkáltató részéről a munkavállalók irányába.

Szintén problémamentesnek ítélte a megbízott igazgató a Wiener Walzer EN és Kálmán Imre EN járatok menetrendváltást követő üzemeltetését, amiről pontosabb tájékoztatást is ígért.

A pénzügyi eredményekről is várunk egy kimutatást, majd a fentiek tükrében tervezzük a további lépéseket a -szerintünk- problémás dolgokban.

Ezzel kapcsolatban jogászok bevonásával vizsgáljuk a helyi függeléket, illetve várjuk a további, beígért írásos tájékoztatásokat.

Amennyiben észrevételed, ötleted, problémád van, keress minket bátran!

Csatay Krisztiáncsatay.krisztian {kukac} kvsz.hu

készítette: CSATAY KRISZTIÁN
fotó: Internet