A konzultáció „csak” skype hangalapú volt, a videó tiltva lett.
Ez egy kicsit zavart minket, hiszen aki részt vett már akármilyen megbeszélésen az tudja, hogy a másik tekintete, mimikája sok mindent elárul. De nem vagyunk telhetetlenek, ha nincs elég sávszélessége a MÁV-START-nak, akkor nincs.
Ha ironikusak szeretnénk lenni: Az is lehet, hogy az utaskísérő kollégák már megint elhasználták Zürichben. Elvégre 9-én, már bőven benne vagyunk a novemberben 🙂.
De vágjunk bele! Mi is történt:
Az első 25 percben „kaptunk” egy monológot a megbízott igazgatótól, amiben az elmúlt egy év csodáit és sikereit, csak a csillogó jövő tudja felülmúlni.
A fontos kérdéseinkre pedig nem igazán kaptunk konkrét választ, ígéretet viszont a későbbi tájékoztatásra, igen.
Röviden összefoglalva:
A kocsik konyhai felszerelései (amire sok volt a panasz) csere alatt állnak.
Az általános műszaki hibákért és a járatok elmaradásaiért a felelős a Neue Vilmos vezetése alatt álló JBI. Ezt többször is megerősítette a megbízott igazgató. (Ezért tervezzük Neue Vilmos Járműbiztosítási igazgató úr megkeresését is az ügyben.)
A javadalmazásokat és a munkakörülményeket egyértelműen jónak jellemezte Dibáczi úr, illetve többször jelezte, hogy a bérek, napidíjak, helyi függelék, stb. vonatkozásában sem dolgozó, sem szakszervezet nem jelzett felé semmilyen problémát az elmúlt időszakban.
A covid első és második hullámakor a dolgozók által megadott magán e-mail címek, amolyan második MÁV hírlevélnek való használatának problémájára is felhívtuk a figyelmét, hogy ez egyszer felvet GDPR problémákat, illetve nem biztos, hogy az éppen éjszakai szolgálat után alvó, vagy szabadnapos kollégát ezzel kellene terhelni. Megtudtuk, hogy ezzel kapcsolatban a MÁV-START beszerzéseket intézők és az informatika a részfelelős, mert még mindig nem kaptak a kollégák szolgálati telefont, MÁV-START-os e-mail címmel, illetve a kollégák egy része kimondottan kéri ezeket az e-maileket.
Örömmel vettük a tájékoztatást, hogy a Hungária EC csak a vágányzár miatt közlekedik Prágáig és azok a pletykák, miszerint ez megszűnne, alaptalanok.
Jeleztük, hogy ilyen és ehhez hasonló horderejű témák jobb kommunikációt igényelnének a munkáltató részéről a munkavállalók irányába.
Szintén problémamentesnek ítélte a megbízott igazgató a Wiener Walzer EN és Kálmán Imre EN járatok menetrendváltást követő üzemeltetését, amiről pontosabb tájékoztatást is ígért.
A pénzügyi eredményekről is várunk egy kimutatást, majd a fentiek tükrében tervezzük a további lépéseket a -szerintünk- problémás dolgokban.
Ezzel kapcsolatban jogászok bevonásával vizsgáljuk a helyi függeléket, illetve várjuk a további, beígért írásos tájékoztatásokat.
Amennyiben észrevételed, ötleted, problémád van, keress minket bátran!
Csatay Krisztián | csatay.krisztian {kukac} kvsz.hu |
KAPCSOLÓDÓ HÍREK
G7.hu: Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség
Csaknem 100 lepukkant vasúti kocsin kezdte el a tűzoltást Lázár minisztériuma
KÖZLEKEDŐ TÖMEG: Általános járatritkítást és újabb mellékvonal-bezárásokat készít elő, a sztrájkot pedig ellehetetleníti Lázár új személyszállítási törvénye