Lapszemle 2024 szeptember 04.

Megosztom

Egy kínai cég magyarországi vonatgyártást tervez azzal a rejtélyes hátterű magyar céggel közösen

Egy kínai cég magyarországi vonatgyártást tervez azzal a rejtélyes hátterű magyar céggel közösen, amelyről a soroksári vegyianyag-elosztó kapcsán hallottunk először. Egy angol vasúti szaklapban, a Railwaygazette.com-on jelent meg szerdán egy hír arról, hogy egy kínai cég egy magyarországi vállalattal közös vonatgyártást tervez Magyarországon.

https://444.hu/2024/09/04/egy-kinai-ceg-magyarorszagi-vonatgyartast-tervez-azzal-a-rejtelyes-hatteru-magyar-ceggel-kozosen-amelyrol-a-soroksari-vegyianyag-eloszto-kapcsan-hallottunk-eloszor

Az Átlátszó tudósít arról, hogy az alapjaitól újjáépítik a Lázár-kastély felé vezető utat, máshol majd csak megerősítik az aszfaltburkolatot

A Keleti előtti vágányszakasz felújítását a gazdasági válság miatt visszavonta Lázár de, kilométerenként mintegy félmilliárd forintot költ a Magyar Közút egy olyan négyszámjegyű mellékútra, melyen alig van forgalom. De az M43-asról éppen Lázár János batidai kastélyához vezet. A mintegy 3,3 milliárd forintos felújításról a közút azt írta, műszakilag sokkal gazdagabb, mint az uniós pénzből meghirdetett 165 milliárdnyi.

https://atlatszo.hu/orszagszerte/2024/09/03/alapjaitol-ujjaepitik-a-lazar-kastely-fele-vezeto-utat-mashol-majd-csak-megerositik-az-aszfaltburkolatot/

 

Az aHang, a Momentum Mozgalom, a Szikra Mozgalom és az MKKP Szeged aktivistái együtt hívtuk fel a figyelmet a vasúti közlekedés elégtelen működésére.

A kötöttpályás közlekedés alapvető előnye a kiszámíthatóság. Csak nem a MÁV-nál. A vasúti közlekedés esetében a szolgáltatás színvonala valóban csak hosszú távú, jelentős beruházásokkal javítható.

https://www.facebook.com/apontszeged/posts/pfbid032NNrXetq6NUzf2p6MBpp2ZjJqy8PbkDrNUxJaKMMRBuvVXasHJcpPeCUZ28pBbeUl?rdid=nRagHmQbRYM8ueFq

Fogadkozik a kormány, akár a 80-as évekbeli MÁV-színvonalat is elérhetjük

A magyar vasút problémái viszonylag ritkán érik el a politikusok ingerküszöbét, de a legutóbbi balesetsorozat és a fővárosi pályaudvarok megbénulása nyomán Lázár János közlekedési miniszter lecserélte a MÁV vezetését.

https://g7.hu/kozelet/20240903/fogadkozik-a-kormany-akar-a-80-as-evekbeli-mav-szinvonalat-is-elerhetjuk/

 

Fejlesztésekre nem jut elég pénz a MÁV-nál, de kormányközeli cégeknél tízmilliárdokat költ

Fél éven belül két tízmilliárdos nagyságrendű szerződést is kötött a MÁV-csoport a takarítócégként induló, de ma már magát létesítményüzemeltetőként definiáló B+N Referencia Zrt-vel. Korántsem ez a társaság azonban az egyetlen olyan kormányközeli vállalat, amelynek milliárdokat fizet a vasútcég.

https://g7.hu/kozelet/20240904/fejlesztesekre-nem-jut-eleg-penz-a-mav-nal-de-kormanykozeli-cegeknel-tizmilliardokat-kolt/