Hétfőn a CSÉT az Elnök-Vezérigazgatónak kedves, minden gondolatát igenlő, ezért jól tartott, alkalmasint egy-egy jó kávéra meginvitált szakszervezeti vezetőkkel is ékesített titkos páholytagok a Könyves Kálmán kőrúti Walhallában újfent összegyűlnek.
Szakszervezetünket jogtipró módon, ismételt intelmünk, és a tisztességes magatartásra sarkalló kitartó unszolásunk ellenére, az Elnök-Vezérigazgató továbbra is kitiltja a résztvevők sorából.
Ugyanis az asztalt körbe ülők közül vélhetően páran aggodalmaskodnak, hogy a CSÉT összejövetelein olyan ügyekről ejtenénk szót és adott előterjesztésekről esetleg kritikus véleményt fogalmaznánk meg, amely a Ferraris uraknak minden bizonnyal rongálná a komfort érzetét.
Egyébként is mi köze a MÁV-nál képviselettel rendelkező K.V.SZ.-nek ahhoz, hogy most éppen mit határoznak vasutasokról a hátuk mögött, a munkájukból és a tagdíjukból egyaránt vidáman létező a tulaj által kinevezett, és a gyakorta lóvátett szakszervezeti tagok választotta hatalmasságok.
Esetleg jobb lesz e a sorsuk, vagy továbbra is a még bőven fellelhető ódon, az idő vasfoga kívül belül megrágta szolgálati helyeken, soványka jövedelemért gürcölhetnek éjjel és nappal napi – gyakorta a munkaközi szünetet is nélkülöző – 12, 13 órás szolgálatban.
Meddig kell még a mindennapjaikat megterhelő – természetesen önként vállalt – évi 400 órácska rendkívüli munkavégzést teljesíteniük?
Meddig kell még viselniük, hogy a MÁV vezetése magát törvényen kívülinek gondolva jobbágyként kezelje a vasutast?
Ezért megengedi magának, hogy az éjjel és nappal egyaránt a vasutat híven szolgálók számára a heti pihenőidő kiadásakor nem biztosítja a napi pihenőidő igénybevételét.
Az amúgy a maga nemében példátlan jogsértés ellen pedig ahelyett, hogy a VDSZSZ Szolidaritás, a VSZ, elnöke, és a dicsőséges triumvirátus amazonja az évek óta tartó skandalum ellen a tagjaik érdekeinek védelmében a tisztesség elvárta módon fellépne, nem.
Helyette a tagjait elárulva egy éve még a KSZ-t is, a munkáltató parancsára és kedvére, megvetendő hűbéri magatartását gyakorolva suttyomban módosította.
Ekként gondolván szentesíteni az egyenlőtlen munkaidőbeosztásban foglalkoztatott vasutasokat sújtó munkáltatói eljárást.
A triumvirek még akkor sem szégyenlették magukat, mikor Barsi Balázs a MOSZ elnöke visszautasította a MÁV nemtelen eljárását és nem vállalt cinkosságot a MÁV vezetés által igen kurta pórázon tartott hivatásos forradalmárokkal.
Bátor kiállása eredményeképpen a MÁV-START Zrt.-nél a gusztustalan KSZ módosítás bizony meghiúsult.
Akiket a MÁV minap tett bejelentése is hidegen hagy.
Miszerint a decemberben alanyi jogon kifizetett 60.000 Ft/fő összegen túl szakszervezeti megállapodás és kontroll nélkül ismeretlen szempontok szerinti differenciálással osztanak szét vélhetően jelentős összeget, úgymond teljesítmények elismerése címén.
Tehát akadhat olyan szerencsés vasutas, akinek a tavalyi alapbérfejlesztésnek megfelelő ősszeg, azaz 0 forint üti majd a markát, mert rosszul teljesített.
Az ilyetén való pénzosztását nevezi a vasutas szleng “pofapénz osztásnak”.
Arról nem is szólva, hogy az Mt. 264. § (1) bekezdésében foglaltakat negligálva, a munkavállalók nagyobb csoportját nyilvánvalóan érintő döntést ismét úgy hozták meg, hogy arról előzetesen még a döntés meghozatala előtt a KÜT véleményét nem kérték ki.
A KÜT elnöke talán már megelégeli a Központi Üzemi Tanácsot ért újabb inszinuációt, és méltó elégtételt követel a gézengúzoktól.
Hála Istennek azért vannak akik munkánkat titkolt egyetértésüktől, és jó szándékuktól áthatva segítik.
Így a tagjainkkal legalább mi meg tudjuk osztani, hogy a holnapi CSÉT várhatóan milyen egyoldalú bérintézkedéssel rukkol elő.
Amely, vagy egyfajta munkáltatói kegyként, avagy legitimáló erőként, a hajbókolni mindig kész Júdásokat használva szakszervezetekkel kötött megállapodásként fog manifesztálódni.
A tulaj engedélye alapján a munkáltató a járulék fizetési kötelezettségeinek 2022. január 1-től esedékes mérséklése révén keletkező agyagi források felhasználásából a bértorlódások oldására adott munkakörökben foglalkoztatottak esetében jövedelem korrekcióra lehet számítani.
A MOSZ tagjai pedig eközben az eredménytelen bértárgyalások okán sztrájkra készülnek.
Bízvást reméljük nem fognak úgy járni, mint a légiforgalmi irányítók.
A K.V.SZ. korábbi nyilatkozatát fenntartva és megerősítve újfent kijelenti, hogy a tagjainak sorsát javítani szándékozó MOSZ küzdelmének részeként tartandó sztrájkját, az erejéből tellően támogatja, és segíti.
KAPCSOLÓDÓ HÍREK
G7.hu: Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség
KÖZLEKEDŐ TÖMEG: Általános járatritkítást és újabb mellékvonal-bezárásokat készít elő, a sztrájkot pedig ellehetetleníti Lázár új személyszállítási törvénye
Veszélyes a kivárás a cégektől, perek fognak indulni a pihenőidőről – írja a munkajogász