Rákosrendező, ahogyan az utasok látják.

Megosztom

Szakszervezetünk ezúttal a rákosrendezői állomás két – és ez sajnos nem az összes – hiányosságára szeretné felhívni a MÁV Zrt. Elnök-vezérigazgatójának figyelmét.

Tesszük ezt annak ellenére, hogy Steininger Zsolt a MÁV Zrt. humánerőforrás vezérigazgató-helyettese és dr. Nemeskéri-Kutlán Endre a MÁV Zrt. jogi főigazgatója feltételezhetően, ahogyan korábbi leveleinken, úgy ezen levelünkön is jót fognak gúnyolódni.

(Igaz, ez nem a mi, hanem az ő megítélésüket árnyalja.)

A vasutasok közül többen is kerékpárral érkeznek a munkahelyükre, és az utasok között is akadnak, akik a városi tömegközlekedés helyett kerékpárt vesznek igénybe. Vannak, akik a célállomásra is magukkal viszik, és akadnak, akik az állomáson szeretnék hagyni.

Valamennyi kerékpáros az alábbi problémákkal találja magát szemben.

  • Nincs egyáltalán kijelölt hely a kerékpárok tárolására.
  • Nincs fedett hely, ahová le lehetne rakni, hogy ne ázzon el a nyereg, és valamelyest védve legyen.
  • Nincs semmiféle kerékpártároló, ezért mindenki kénytelen oda lakatolni féltett járművét, ahová éppen sikerül. Lámpaoszlop, állomásnév tábla tartóoszlopa, stb.

A nap bármely szakában járunk arra, akár kora reggel, akár késő este mindig akad legalább fél tucat gazdájára váró kerékpár az állomás területén.

A Veresegyház-Vác vonalon utazva több állomáson, megállóhelyen is örömmel láttuk, az utazók rendelkezésére álló esztétikus kivitelű kerékpártárolókat. Érthetetlen, hogy a 3 vasúti vonalat is kiszolgáló Rákosrendező állomás miért ilyen mostoha gyerek, akitől még a csekélyke költségből megvalósítható kerékpártároló kialakítását is sajnálják.
kép: Veresegyház vasútállomás

Az utasok másik problémája, hogy a két le- és felszállásra használt peron felett nincs egy méter tető sem, ami az eső ellen megvédené a várakozókat. Ha a peron teljes hosszán nem is, de legalább néhány méteren szükség lenne egy esőbeállóra.

kép: indafoto.hu

Elegendő lenne 2-2, a városi közlekedésben is használatos megálló elhelyezése, amely nem igényelne különösebb bontási-építési munkálatokat. Mint például a hanságligeti megállóhely, amely a Gysev Zrt. 16-os vasútvonalán található.
kép: vasutallomasok.hu
(Keszei László)

Érthetetlen, hogy mind az ott szolgálók, mind az utasok szemszögéből miért kezelik ilyen mostohán ezt a területet.

Kérjük, hogy vizsgálják meg annak lehetőségét, hogy azonnali megoldásokat találjanak a felvetett problémák orvoslására.

2021.12.01. Levél dr. Homolya Róberthez a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatójához – Rákosrendező

készítette: ZSIGRI GYÖRGYI és BÁRÁNY BALÁZS
fotó: ZSIGRI GYÖRGYI