Utazás Budapesttől-Párizsig az egykori Orient expressz vonalán.

Megosztom

2021 decemberétől ismét közlekedik közvetlen éjszakai vonat Párizsba.

Igaz a járat nem Budapestről, hanem Bécsből indul az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB), a Német Szövetségi Vasút (DB) és a Francia Nemzeti Vasúttársaság (SNCF) közös üzemeltetésében.

Éledezik az éjszakai vonatozás Európában.

2021 december 13.-án hétfőn este 19.40-kor indult az első vonat, az új Nightjet párizsi kapcsolaton a bécsi központi pályaudvarról.

A vonatot Leonore Gewessler osztrák klímavédelmi miniszter, Jean-Baptiste Djebbari francia közlekedési miniszter, Andreas Matthä, az ÖBB elnöke és az Európai Bizottság ausztriai képviseletének vezetője, Martin Selmayr mutatta be az utazóközönségnek. Az ÖBB megfogalmazása szerint a Párizsba tartó közvetlen vonat a 2007-ig ezen a vonalon közlekedő Orient Expressz történetét eleveníti fel.

A Nightjet összeköti Európát. És minden új úti céllal kontinensünk egyre közelebb kerül egymáshoz

mondta Gewessler miniszter.

Matthä, az ÖBB elnöke hozzátette:

A Nightjettel klímabarát alternatívát kínálunk az Európán belüli rövid távú járatokhoz.

Kiemelte, hogy az új párizsi kapcsolat erős jele az európai vasutak nemzetközi együttműködésének.

Csak közösen építhetjük ki a környezettudatos utazás európai éjszakai vonathálózatát.

Az ÖBB-nek komoly tervei vannak az éjszakai vonatok újraindításában.

Én vagyok a Nightjet.

ÖBB: Új kapcsolatok és modern vonatok a 2022-es menetrendben.

Az ÖBB, az SNCF francia vasúttársaság és a Deutsche Bahn együttműködésével hetente háromszor közlekedik az új éjszakai vonat Bécs és Párizs között. Minden hétfőn, csütörtökön és szombaton közvetlen vonat indul a bécsi központi pályaudvarról St. Pöltenen, Linzen, Salzburgon és Münchenen keresztül Strasbourgba és a Paris Gare de l’Est pályaudvarba.

Indulás Bécsből 19:40-kor, érkezés Párizsba másnap 9:42-kor. Kedden, pénteken és vasárnap oda-vissza utazást kínálnak Párizsból Bécsbe.

Az ÖBB a szerelvényekre is nagy hangsúlyt fektet.

Európában jelenleg egyedülálló vagonokat fejleszt és vezet be hamarosan a piacra utasai várható örömére.

A Railjetek új generációja: a legmodernebb utazás az ÖBB Nightjetben is.

Jegyárak és további információk

Az „ÖBB nightjet” éjszakai vonat menetideje Bécsből Párizsba 12 óra.

Vonatjegyet már 29 eurótól vásárolhat. A vonat Salzburgon és Münchenen keresztül közlekedik.

Ez az éjszakai vonat a következő szolgáltatási osztályokat kínálja:

1) Ülés: ez egy normál ülés egy vonatfülkében, maximum 6 fő részére. Vonatjegyet ülőhelyre 29 EUR-tól vásárolhat. Ez a legolcsóbb utazási mód.

2) Fekvőhely: vannak 4, vagy 6 fős fekhellyel ellátott kupék. A mosdókagylós WC-k a vonatkocsik végén találhatók. Az ár egy kis reggelit tartalmaz teával, vagy kávéval. A vonatjegyek 49 eurótól vásárolhatók.

3) Alvóhely: az ágy a hálókocsi fülkéjében nagyon kényelmes. 1-3 utas számára lehet vonatfülkét foglalni. Választhat a Standard (saját mosdóval) és a Deluxe (saját zuhanyzóval és WC-vel) között. A vonatjegy egy hálófülkében 89 EUR-tól kezdődik. Üdvözlőcsomagot kap, amely előételt, bort, vizet, valamint törölközőt, füldugót és egyebeket tartalmaz. Reggel a reggelijét a vonatfülkébe viszik. Este különböző összetevőkből választhatja ki saját reggelijét.

Ezen a vonaton nincs étkezőkocsi. A személyzettől azonban ételeket vásárolhat. Egy gulyásleves kenyérrel 5 euróba kerül. Egy szendvics ára 4 EUR. Tészta szósszal pedig már 7 EUR-tól vásárolható.

Kerékpárját felviheti az ÖBB nightjet éjszakai vonatára, ára 12 EUR.

Az éjszakai vonatra kutyáját is magával viheti. Kutyájának vonatjegye 29 EUR pluszba kerül, és saját vonatfülkét kell foglalnia magának.

Privát vonatfülkéket foglalhat, így csak családja, vagy barátai tartózkodhatnak a fülkéjében, idegenek nem.

Ezek után jöjjön egy kisfilm, amelyben (egy kis csalással) a Budapesttől Párizsig tartó utat tekinthetjük meg egy Deluxe hálókocsiból.

Kellemes utazást!

Az új Orient Expressz vonat bemutatkozó útja: ÖBB Nightjet Bécs – Párizs Deluxe hálókocsiban.

összeállította: NÉMETH VIKTOR
tartalom: bahnblogstelle.net, rail.cc
fotó: bahnblogstelle.net