Lassan, de biztosan.
Hamarosan elkészülnek az első új Railjet és Nightjet szerelvények.
Egy új Railjet és Nightjet vagonokból álló színes vegyes összeállítású szerelvény haladt Bécs Hütteldorf vasútállomáson.
A szerelvény egyik végén egy piros (ÖBB 1016 026) taurus, másik végén a zöldpont taurus (ÖBB 1016 023) volt.
Korábban a nightjet szerelvény vezérlő és egyik közbenső kocsijáról is készült fotó:
Az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB) a megváltozott utazási igényekhez igazítva járműállományát, új nappali és éjszakai szerelvényeket rendelt korábban a Siemens-től.
Íme, így fognak kinézni az új railjet szerelvények:
Napjaink gyorsan változó világával együtt az utasok igénye is változik, ezért a legújabb szerelvényeket már modernebb külsővel és belsővel rendelték meg az osztrákok a gyártó Siemenstől.
Összesen nyolc új railjet szerelvény érkezik majd az ÖBB-hez, amelyek a Siemensnél hivatalosan a Viaggio-járműcsaládba tartozó, továbbra is mozdonyos ingavonatként funkcionáló railjet-kocsik új külsővel fogják hirdetni a változás szelét: a festésben jelentős teret nyer a fehér szín, a kissé a Deutsche Bahn (DB) távolsági fehér-piros színsémájára emlékeztető külső jóval világosabb, fiatalosabb összképet nyújt. További külső változás, hogy a központi zárású beszállóajtókat a kocsik végeihez képest beljebb helyezik el.
A kocsik legnagyobb üzemi sebességét kicsit lejjebb veszik: az eddigi kétszázharminc kilométer per órás tempó helyett „csak” kétszázzal száguldhatnak majd.
A legtöbb változás a belső teret érinti, melynek megtervezésével a híres angliai PriestmanGoode tervezőirodát bízta meg az ÖBB. Jelentős fejlesztés, hogy alacsonyabbá válik a kocsik padlószintje, lehetővé téve ezzel az akadálymentes be- és kiszállást. A megnövelt méretű előterekben kapaszkodókat helyeznek el, és az utastájékoztató monitorok mérete is megnő. A kettő plusz kettő üléselrendezésű másodosztályon az új, ergonomikus kialakítású ülések egy részét négyesével, egymással szembefordítva helyezik majd el. Asztal mindenkinek jut: a négyes blokkoknál egy nagy közös, a kettes egységeknél pedig egy kisebb közös, valamint egy-egy nagyobb, mindegyik a háttámlából lehajtható. Az üléseknél USB-csatlakozókat lehet igénybe venni. Az alacsonypadlós, kétüléses résznél a háttámla aljából még lábtartót is le lehet majd nyitni. A huszonegyedik század elvárásainak megfelelően az ablakkeretek alsó részére apró digitális utastájékoztató rendszert applikáltak: a kijelző mutatja majd a külső időjárási viszonyokat, az időt és az állomásokat. Természetesen az ülőhelyfoglaltságot is digitálisan jeleníti meg a szerelvény: a felső ablakkeretekbe pakolták be az LCD-kijelzőt. A látványtervek alapján viszont az ülések felett nem lesznek poggyásztartók, ehelyett a belső ülések alatt lehet majd fektetve tárolni a bőröndöket, ezt az ülések újfajta rögzítése teszi lehetővé.
A kettő plusz egy üléselrendezésű első osztályon a négyes páholyoknál az asztalok felülete kihajtható fülekkel bővíthető, a kétüléses egységeknél a másodosztálynál is alkalmazott, támlából lehajtható kisebb és nagyobb asztalok, faberakású burkolat, valamint USB-csatlakozók emelik a komfortérzetet. Az ablakoknál természetesen itt is megtalálhatók a különböző digitális kijelzők. Az ülések alatt szőnyeg fut végig. A világos, üvegpanelekkel körülvett fülke az első osztályon is megtalálható lesz.
Az étkezőkocsi-részben a nyitott ülések mellett egy különálló, zárt fülkét is találunk: a legalább hat teljes értékű ülőhelyet kínáló egységet teljesen átlátható üvegpanelek veszik körbe, középre egy nagy asztalt építenek be.
Az éjszakai kivitelű nightjet szerelvények így fognak kinézni:
Az új Nightjet generáció a kényelemre, a modern dizájnra és a nagyobb magánéletre összpontosít! Az új szerelvényben 2 ülőhelyes, 3 fekvőhelyes és 2 hálókocsi lesz besorozva.
Az ÖBB piacvezető szerepet tölt be az éjszakai vonat üzletágban Európában, összesen 33 új generációs Nightjet lesz a síneken 2025-ig.
A meglévő éjszakai vonatpark korszerűsítése, valamint az utasok kényelmének és szolgáltatási körének növelése érdekében az ÖBB korszerűsítési programot indított. A meglévő flottából összesen 22 ülőhelyes kocsit fejleszt az ÖBB Technische Services új, többfunkciós ülőgarnitúrává az ÖBB Nightjetekhez.
Új „kényelmes fekvőhelyes kocsiként” külön-külön beépítik a meglévő Nightjet vonatokba, így a lehető legtöbb útvonalon elérhetőek lesznek a korszerűsített kocsik és az akadálymentes fülkék. Az első korszerűsített komfortos kocsik a decemberi menetrend változásával Bécsből Bregenzbe fognak közlekedni.
Nagyobb kényelem és jobb kínálat.
A továbbfejlesztett, többfunkciós hálókocsik esetében az ÖBB új, modern anyagokra támaszkodik, és az új generációs Nightjet belső terére épül, amelyet 2023-ban fognak először használni az utasok. A korszerűsített ülőgarnitúra 4 személyes fix ágyakkal ellátott fülkékkel rendelkezik, amelyek felszereltségükkel jelentősen növelik az alvási és utazási komfortot, különösen a családok számára.
A többfunkciós fekvőhelyes kocsik babakocsi parkolóhellyel és három kerékpár tárolóhellyel rendelkeznek, ami azt jelenti, hogy a jövőben szinte az összes Nightjet vonalon lehetséges lesz a kerékpárszállítás. A jövőben az utazók a továbbfejlesztett kocsikat ingyenes wifin és egyéb technikai újdonságokon keresztül használhatják, mint például a töltési lehetőségek USB-n keresztül minden ágyon, vagy egy vezérlőkijelző különféle kényelmi funkciókkal, mint például a világításvezérlés, vagy a szervízhívások a fülkékbe.
Emellett az új kocsikat NFC kártyákat használó elektronikus beléptetőrendszerrel és videós megfigyelőrendszerrel szerelték fel, hogy még jobban növeljék a biztonságérzetet.
A modernizált kocsikkal az ÖBB új szintre emeli a mozgáskorlátozottak kényelmét. Minden multifunkcionális kocsi modern, akadálymentes fülkével van felszerelve 2 ággyal és akadálymentes WC-vel.
Forgalomba állás a menetrendváltástól:
A továbbfejlesztett, többfunkciós fekvőhelyes kocsik fokozatosan beépülnek a meglévő Nightjet flottába.
A Bécs – Bregenz útvonalon az első kocsik a 2021/22-es menetrendváltozástól (2021.12.12) állnak üzembe. 2022 nyarára mind a 22 vagonnak el kell készülnie és forgalomba állnak Ausztriában, Németországban, Svájcban és Hollandiában.
December 13-án indul a Nightjet Bécs-München-Párizs viszonylaton közlekedő szerelvénye.
Ez a kapcsolat – a szintén decemberben induló Zürich-Amszterdam összeköttetéssel együtt – az első új éjszakai vonat, amelyről az ÖBB (Osztrák Szövetségi Vasút), DB (Német Szövetségi Vasút), SNCF (Francia Állami Vasút) és SBB (Svájci Szövetségi Vasút) európai vasúttársaságok 2020 végén megállapodtak a további európai éjszakai vonathálózat bővítésében.
Bécsből egyébként irigylésre méltó vasúti kapcsolati hálózat jön létre az idén decemberben bevezetésre kerülő menetrendváltástól:
1 thought on “Újabb fotók készültek az új railjet és nightjet kocsikról próbafutás közben.”
Comments are closed.