Tisztelt Tagtársak!

Megosztom

Közeleg az év vége.

                  Tisztelt Tagtársak!

Napról napra nő a gazdasági és egzisztenciális válság.
A vasutasok javarésze reményt vesztetten szenvedi az egyre kilátástalanabb állapotokat.
Az energiahordozók mellett az élelmiszerek árai drámaian nőnek.
Tavalyhoz képest, átlagosan már 50%-kal kerül többe egy-egy ABC, Aldi, TESCO, stb. látogatás, és bizony a közelgő hideg napok átvészelésének mikéntje sokakat tölt el aggodalommal.

A MÁV főhadiszállásán pedig síri hallgatásba burkolózva, és ami szomorúbb, cselekvőképtelenségtől terhelten nagyfőnöki eligazításra várnak.
Mivel halvány elképzelés sincs arra – ha egyáltalán felmerül az ott tartózkodók kobakjában a gondolat – hogy a vasutasok soraiban miként enyhítsék az egyre súlyosodó megélhetési gondokat. 
Hiszen szakszervezetünk ez irányú kérései, követelései, mint a falra hányt borsó.
Egyszerűen elfogadhatatlan az a tapasztalt szociális érzéketlenség, cinikus megnyilvánulás, miként a menedzsment viszonyul a hónapról hónapra vegetáló munkatársai gondjaihoz.
Pedig nem ártana elmerengeniük vagy netán kipróbálni, hogy miként lehet egy családot eltartani havi pár százezer forintból, és fizetéstől fizetésig egyre kiszolgáltatottabban létezni.

A nagy szakszervezetek fantasztikus kiválóságai hasonlóan viselkednek.
Úgy tűnik közös az ars poétika.
Isten ments, hogy hangot adjunk bármiféle követelésnek! Még megüthetjük a bokánkat, és akkor mi lesz velünk?
Úristen, még úgy járunk, mint a gyakorta lóvá tett tagjaink.
Hú, még rágondolni is borzasztó.
Ugye ezt egyikünk sem akarja?
Tehát stratégiai nyugalomban lapítunk, nem követelünk a tagjaink számára sem bérfejlesztést, sem legalább a napi megélhetés gondjaiknak enyhítését szolgáló szabad szemmel is jól látható egyszeri anyagi juttatást a fagyosnak ígérkező hónapokra.

(Nota bene:
Az ugyanarról a piacról élő Rail Cargo Hungária Zrt. pár hete a munkavállalóinak 300.000 Ft-t kifizetett. Ezzel szemben a MÁV – hiába unszoltuk – a vasutasoknak egy huncut fillért sem adott.)

Inkább valamiféle látszat tevékenység gyanánt a szupertitkos CSÉT összejöveteleken lelkesen hajbókolva, és anakronisztikus hűbéri alázattal meghallgatjuk a gazdikat.
Majd a parancsokat teljesítve különféle fórumokon, önön vállveregetések közepette, ájult lelkesedéssel dicsőítjük a munkáltatónak a vasutasokat kifacsaró ukázait.
A rakoncátlan, elégedetlenkedő, viszont őkelmüket a bérük 1%-ból eltartó tagokat pedig sunyi mód ijesztgetik. Ha netán kritikus hangon megnyikkannak, esetleg még követelőzni is merészelnek, vagy sokat ugrálnak, úgy a kegyes tulajdonos még meggondolja magát és jövőre a már jelenleg is jóval a 20% feletti infláció ellensúlyozására szánt gáláns 5%-emelést nem adja oda.

Miközben a jóságos MÁV vezetés – ha nagyon fentről engedélyezik – a szemfényvesztés iskolapéldájaként az év vége közeledtével  újfent elindítja a menetrendszerű üveggyöngy hadműveletet.
Lesz úgymond egy kis bérmegtakarítás.
Azaz olyan utólag kifizetett alamizsna, amelynek tőkéje a krónikus létszámhiány okozta többletmunkákért a hiányzók munkáját elvégzőknek az esedékességkor járó munkabérek (helyettesítési díjak) visszatartásából halmozódott fel.

Mindeközben válság ide, válság oda – a terhek közös teherviselésének megkapó példájaként – nagyjaink ez évben is jelentős béremeléseket szavaztak illetve adományozgattak maguknak.
Véletlenül ugyanabból a kalapból, amiből a vasutasnak már nem jutott.

A vasutas pedig jobb híján annak örüljön, hogy akár évi 400 túlórában siralmas pénzekért robotolhat, míg az egészsége engedi, a maximum 18 C fokra temperált korszerű munkahelyén.

A Korrekt Vasutas Szakszervezet eltökélt célja elősegíteni tagsága jog és időszerű követeléseinek megvalósulását.
Az évek óta elszenvedett egyre jelentősebb mértékű bérveszteség teljes és visszamenőleges hatályú kompenzálását a vasutas béreknek a tisztes megélhetést biztosító megfelelő szintre történő emelését a napi pihenőidőnek a jogszerű kiadását.
A mai napig tartó jogellenes gyakorlat miatt okozott károk munkáltató általi megtérítését.
A 2020-ban elkészült, a vasutas életpályát vonzóvá tevő, ám az óta rejtélyes okok miatt a fiók mélyére süllyesztett MMK megújító projekt alkalmazását.