Kisiklott egy dízelmozdony a Budapest–Belgrád-vasútvonal szabadszállási szakaszán, értesülésünket a MÁV is megerősítette. Információink szerint az M40-es sorozatú mozdony leszaladt a sínről, négy tengelyéből csak egy maradt a pályán. A MÁV a Telex kérdéseire azt válaszolta, hogy:
„A forgalomnak még át nem adott Budapest-Belgrád vonalon, Szabadszállás állomásnál vasútüzemi területen, ún. sötétüzemi méréskor az egyik mozdony szabad jelzés mellett csonkavágányra [azaz olyan vágányra, aminek egyik végét ütközőbak zárja le] kezdte meg a tolatást. A jármű nem dőlt meg, személyi sérülés nem történt, a mozdony vágányra való visszahúzását pedig a kollégák hamarosan elvégzik.”
A szabadszállási vonal a 800 milliárd forintból készülő Budapest–Belgrád-vasútvonal része. A vonalon nagyjából 300 kilométernyi új vágányt fektetnek le, a projektről Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a tavalyi, Mészáros Lőrinccel közös gépbemutató eseményén azt mondta, hogy ez „Magyarország történetének legnagyobb kötöttpályás fejlesztése”
Forrás: Telex: Tolatás közben siklott ki egy dízelmozdony a Budapest–Belgrád-vasútvonalon
Más források alapján a majdnem kész 150 -es vonalon nem csak a zúzott kő minősége és a biztosító berendezési színvonal hagy kivetnivalót maga után , hanem a kivitelezés minősége is. A beruházás megtérülése már a tervezéskor is kérdőjeles volt, de ha ilyen minőségben épült meg akkor az üzemeltetése is hatalmas költséget fog jelenteni a MÁV- nak!
Wikipédia: A Budapest–Belgrád-vasútvonal felújítása







KAPCSOLÓDÓ HÍREK
Szabad Európa – „Nem akarnak vesződni” – fontos vasúti közbeszerzéseket bukhat Mészáros Lőrinc
Nem tud olyat mutatni nekem, hogy egy önkormányzat a vasút fejlesztését kérte volna – Népszava
Telex: Amire az oroszoknál volt egy sajtológép, azt mi házilag kalapáltuk – így omlott össze a dunakeszi vonatgyártás