A Siemens Mobility tíz darab Smartron mozdonyt szállít Bulgáriába.
A Smartron olyan előre konfigurált mozdony, amely egy standard termék minden előnyét kombinálja a Vectron-platform jól bevált technológiájával.
A Smartron mozdonyokkal olyan erős és megbízható terméket kínálunk partnereinknek, amelyet az egyszerű értékesítési folyamat és a gyors szállítás érdekében szabványosítottunk. Ezzel a megrendeléssel a BDZ olyan mozdony flottába ruház be, amely költséghatékony és rendkívül megbízható üzemeltetést biztosít,
közölte Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezérigazgatója.
A BDZ által rendelt mozdonyok a személyszállításban fognak szolgálatot teljesíteni Bulgáriában. A tíz mozdony szállítását a 2021 februárja és márciusa közötti időszakra ütemezték. A PIMK és a Bulmarket után a BDZ már a harmadik bolgár ügyfél, aki Smartron terméket vásárol.
A Smartron Bulgáriában, Németországban és Romániában érhető el, és annak a Vectronnak a bevált komponenseire épül, ami már több mint 300 millió futott kilométerrel bizonyította megbízhatóságát. A Smartron 1435 mm-es nyomtávon alkalmazható, a súlya pedig 83 tonna. A Bulgária számára gyártott Smartron 25 kV-os AC rendszerben fog üzemelni. A mozdonyokat a standard Capri kék színben fogjuk szállítani. A Bulgáriába történő leszállítást követően fogják megkapni a BDZ színeihez igazodó fóliázást és márkajelzéseket.
A Smartronok 2018 tavaszán történt megjelenése óta már 13 vevő vásárolt ilyen mozdonyt.
A BDŽ (bolgárul Български държавни железници (ejtsd: Balgarszki darzsavni zseleznici) – БДЖ (ejtsd: BDZs)) Bulgária államvasútja. A pálya hossza 3886 km, normál nyomtávú, ebből 2800 km villamosított 25 kV 50 Hz-el.
Hozzá tartozik még 126 km hosszú kisvasút is, amely 760 mm nyomtávú, nem villamosított.
2011-ben az Európai Bizottság hozzájárult, hogy a bolgár kormány a Bolgár Államvasutak számára 174 millió amerikai dollár tőkét juttasson. A Bizottság azért támogatta a javaslatot, mivel ez csak egy hat hónapos likviditási problémát segít áthidalni, a hitelezők kifizetését, a gördülőállomány üzembetartását, és a nagyon rossz állapotban lévő pálya hálózat rekonstrukciója folytatását teszi lehetővé.
A Bizottság egyetértett a BDŽ megmentésével, mivel a társaság hirtelen megszűnése az egész gazdaságot megrendítheti, jelentette ki az EC elnökhelyettese, Joaquin Almunia. 2010 decemberében a bolgár közlekedési miniszter aláírt egy memorandumot a Világbankkal, mely a BDŽ számára 460 millió Bolgár leva kölcsönt nyújt, és további 140 milliót a Nemzeti Infrastruktúra Társaság számára. A kölcsönök a BDŽ által elhatározott reformok megvalósítási ütemével összhangban kerülnek átutalásra. A BDŽ kijelentette, hogy 2010-ben az előző évhez képest csökkent a deficitje, és hasonló haladás érhető el ez évben is.
A Világbank nagyon ambiciózus tervnek minősítette a BDŽ reform terveit.
És most utazzunk az új mozdony vezetőállásán Szófiából Blagoevgradba.
KAPCSOLÓDÓ HÍREK
Év közbeni menetrendi változások május közepétő
Szuper lenne vasúton szállítani, csak épp most véreznek el az ezzel foglalkozó nagy cégek G7.hu
Szabad Európa: a kínaiak képtelenek teljesíteni az EU-szabványt a Budapest–Belgrád vasútnál | 24.hu