Olasz terjeszkedés, Francia és Spanyol piacnyitás.

Megosztom

A Ferrovie dello Stato (rövidítve FS, Olasz Államvasutak) Olaszország legnagyobb állami vasúttársasága, amelyet 2000-ben több önálló vállalatra osztottak.

A vállalat feldarabolása és holdinggá alakulása 2001-ben ment végbe. Az önálló leányvállalatokat a Gruppo FS S.p.A fogja össze.

  • Trenitalia – Személy- és teherforgalom,
  • RFI (Rete Ferroviaria Italia) – Infrastruktúra,
  • Italferr – Vasúti mérnökség,
  • Ferrservizi – Másodrendű vasúti tevékenységek ellátása,
  • Grandi Stazioni – 13 fontosabb pályaudvar üzemeltetése;

Vonalainak hossza 16 178 km. Hálózatának 66%-a villamosított 3000 V egyenárammal.

Olaszországban jelenleg 923 km nagysebességű vasútvonal van és további 395 km áll építés alatt. A vonatok maximális sebessége 300 km/h.

Nagysebesség ​​és Vörös nyíl. 10 éve a síneken.

A Görög Államvasutakban tulajdont szerzett az FS és létrehozta a TRAINOSE SA részvénytársaságot, amely alapítása idején az OSE SA leányvállalata volt. 100%-os arányban.

A TRAINOSE SA vállalata az összes szállítás (személy-, teherszállítás, stb.) üzemeltetését önálló társaságként végzi, külön adminisztrációval és szervezettel, a közösségi jog követelményeinek megfelelően.

2007 júliusában az egyesülési folyamat a TRAINOSE SA abszorpciójával zárult le. a PROASTIAKOS SA cégtől (amely irányította az athéni elővárosi vasutat), kiterjesztve hatókörébe az elővárosi vonalak irányítását és üzemeltetését.

2008 decemberében az OSE SA átruházta a TRAINOSE SA alaptőkéjében birtokolt összes részvényét a görög államnak, amely 2008.12.31-től a társaság összes részvényét (100%) birtokolta.

2013 áprilisában a TRAINOSE SA összes részvényét átruházták és megkapták. 100%-ban a KÖZHASZNÁLATI ALAP (HRDH) tulajdona, amely a görög állam tulajdonában van, és azóta a HRDH a társaság egyedüli részvényese.

2017 január 18.-án a HRDH ügyvezető igazgatója és a Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI) ügyvezető igazgatója aláírta a TRAINOSE SA 100%-os eladásáról szóló szerződést az FSI-nek, összesen 45 millió euró értékben. 2018 szeptember 14.-én lezárult a TRAINOSE SA 100%-os részvényeinek értékesítése és átruházása az FSI-ben, és csatlakozott az olasz csoporthoz.

„Ezüst nyíl” – premier a 83. Thesszaloniki Nemzetközi Vásáron.

Az FSI csoport Európa harmadik legnagyobb vasúttársasága, és már működik Franciaországban, Németországban, Hollandiában és az Egyesült Királyságban.

Az FSI csoport több mint 75 000 embert foglalkoztat. Éves szinten 830 millió utast szolgálnak ki, és 50 millió tonna árut szállítanak el.

Betör a francia piacra a Trenitalia

számolt be róla az euronews

Megszűnik az állami Société Nationale des Chemins de fer Français (SNCF) vasúttársaság monopolhelyzete Franciaországban: az olasz Trenitalia az első európai társaság, amely megjelenik Franciaországban, amióta a piacot megnyitották a verseny előtt.

Az első Frecciarossa-vonat december 18.-án, szombaton reggel indul útnak Milánóból. Torino, Modane, Chambéry és Lyon érintésével jut el Párizsba. A Trenitalia közlése szerint az olasz vonat hat és fél óra alatt teszi meg az utat, majd vasárnap reggel indul vissza a francia fővárosból Milánóba.

Betör a francia piacra a Trenitalia.

A tervek szerint 10 olasz vonat is közlekedik majd naponta Milánó és Párizs között, és 5000 utast tudnak szállítani a szerelvényeken.

A Frecciarossa gyorsvonat első járata december 18.-án, szombaton indul a milánói központi pályaudvarról Párizs felé. A Franciaország és Olaszország közötti útvonalon az SNCF francia vasúttal fog versenyezni. Az FS Italiane nagy sebességgel kapcsolatos tapasztalatai átnyúlnak az Alpokon, napi két oda-vissza úttal a Paris Gare de Lyon és a Milano Centrale között, Lyon Part Dieu, Chambéry, Modane és Torinon keresztül. Az új Párizs-Lyon-Milánó kapcsolatok menetjegy értékesítése december 13.-án kezdődött.

Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy bemutathatjuk új ajánlatunkat a francia utazóknak

mondta Luigi Corradi, a Trenitalia vezérigazgatója.

Több mint 10 éve működünk együtt a Thellóval, jelenleg a Trenitalia France-val, és jelentős hálózati tapasztalattal rendelkezünk Franciaországban. Most a történelmi tengelyen haladó nagy sebességgel egy új dimenzióba lépünk, a mobilitás és az utazók kényelme szolgálatában.

Tette hozzá az Olasz Államvasút vezérigazgatója.
Párizs – Lyon 23 euróért: fedezze fel a „Vörös Nyílat”, az olasz TGV-t, amely felveszi a versenyt az SNCF-fel.

Éledezik az éjszakai vonatozás Európában

írja az euronews

Ettől a héttől ismét lehet éjszakai vonattal utazni Bécs és Párizs között.

A francia fővárosból 2 éven belül Berlinbe is el lehet majd vonatozni éjjel, 2024-ben pedig a Zürich-Lyon-Barcelona járatot is elindítják a francia kormány támogatásával. Más úti célok is tervben vannak.

Éledezik az éjszakai vonatozás Európában.

Franciaország 2030-ig összesen tíz éjszakai vonatot akar újra elindítani. Európai szinten is nagy kihívás lesz ezeknek a járatoknak a felélesztése, közösen kell megnyernünk az ügyfeleket és beruháznunk. Körülbelül 30 új vonatra lesz szükség

jelentette ki Jean-Baptiste Djebbari francia közlekedésügyi miniszter.

A kontinensen az utóbbi években ismét megnőtt az igény a hálókocsis szerelvények újraindítására. A hálózat folyamatosan bővül.

De az olaszok nem álltak meg a francia és görög sínekeken, immáron már Spanyolországban is hódításba kezdtek.

Létrehozták az első spanyol nagysebességű magáncéget, amely az európai/spanyol regionális légiközlekedésben vezető spanyol légitársaság, az Air Nostrum részvényeseiből és a Trenitalia vasúttársaságból áll, amely a vasúti közlekedés egyik legnagyobb európai vezető vállalata, és nagy tapasztalattal rendelkezik a nagysebességű útvonalak üzemeltetésében.

A Frecciarossa új szerelvényei spanyol szívvel és olasz hangulattal a Hitachi-Bombardier ETR 1000 Európa leggyorsabb, legmodernebb és legfenntarthatóbb vonata. A legmodernebb aerodinamikai kialakításnak és az energiatakarékos technológiák alkalmazásának köszönhetően akár 360 kilométer per órás sebességet is nagyon hatékonyan képes elérni.

A vállalat nagysebességű vonatai a legmagasabb szintű kényelmet kínálják Spanyolországban. A fejlettebb meghajtási és vezérlési technológiák kombinációja olyan szolgáltatásokkal együtt, mint a legjobb minőségű WiFi kapcsolat és az étteremrész, a Frecciarossa 1000-et az egyik legkényelmesebb utazási lehetőséggé teszik. Az ETR 1000 vonat légkondicionáló rendszere lehetővé teszi az összes levegő cseréjét minden kocsiban 3 perc alatt, ugyanolyan körülmények között, mint egy repülőgépen. Ez minden utas számára legalább 35 m3/h friss levegőt garantál minden időjárási körülmény között.

A fenntartható jövő már jelen van az iryóban. A vonatok szén-dioxid-kibocsátásában mutatott megtakarításokhoz a többi közlekedési eszközhöz képest hozzá kell tenni, hogy a szerelvények alkatrészeinek 98%-a 100%-ban újrahasznosítható.

Az első szerelvény már Spanyolországban van.

A projekt 34 nagysebességű vonatszerelvény beszerzéséből áll, főleg a transzeurópai közlekedési hálózaton (TEN-T) Spanyolországban és Olaszországban. Spanyolországban 20 vonatot üzemeltet majd az ILSA a Trenitalia bérleti szerződésével. A Madrid–Barcelona, ​​Madrid–Sevilla/Malaga és Madrid–Valencia/Alicante vonalakon a piac közelmúltbeli liberalizációját követő 10 éves keretmegállapodás értelmében közlekednek majd. A Hitachi szállítja az ETR 1000 típusú, Olaszországban Frecciarossa 1000 néven ismert vonatokat.

Olaszországban 14 vonat bővíti a Trenitalia által üzemeltetett nagysebességű járatokat a nagysebességű hálózaton nyílt hozzáféréssel.

A vasúti közlekedés liberalizációja lehetővé teszi az iryo számára, hogy új vasúti szolgáltatásokat kínáljon Spanyolországban, elősegítve a tisztább mobilitást, és ezáltal hozzájárulva a globális fenntarthatósági célokhoz és az ENSZ 2030-as célkitűzéséhez.

2022-től az iryo, Spanyolország első magánszolgáltatója nagysebességű járatokat fog üzemeltetni a következő vonalakon:

  • Madrid – Zaragoza – Barcelona
  • Madrid – Cuenca – Valencia / Alicante
  • Madrid – Cordoba – Sevilla/Malaga

A vasúti liberalizáció egyetlen országgá teszi Európát, lehetővé téve az európai országok közötti útvonalak fejlesztését. Ezek az új kapcsolatok megszűnnek „nemzetközinek” lenni és belső európai útvonalakká (Schengen) válnak, ezzel is még jobban egyesítve a kontinens valamennyi polgárát.

A jövőben a társaság szolgáltatásait többek között Portugáliára, Franciaországra és más országokra kívánja kiterjeszteni.

összeállította: NÉMETH VIKTOR
tartalom: hu.euronews.com, railtech.com, iryo.eu, hu.wikipedia.org
fotó: quifinanza.it