Elképedve néztük az ATV műsorában az egyik vasutas szakszervezet vezetőjét, aki szerint a „vasutasok jobb helyzetben vannak, mint mint a többi állami közszolgáltató alkalmazottai, mert az ő bérük jóval magasabb mértékben emelkedett az elmúlt években”,.
Az elégedett megállapításon túl, az aggodalommal terhelt gondolatai, a vasút működéséhez szükséges munkavállalói minimum létszám meglétének hiánya, és nem pedig a vasutasok méltatlan helyzete, és a napra napra csak nehezülő megélhetése körül forgolódnak.
Emlékeztetjük a “nagy” szakszervezetek tisztelt vezetőit, hogy nekik elsősorban nem a vasút működő képességéért, hanem a munkavállalók tisztességes megélhetésért kell érdeket képviselniük.
Nem azon kellene aggódniuk, hogy marad-e annyi munkavállaló, hogy a vasút működhessen – mivel az elsősorban a munkáltató gondja – hanem azon hogy a munkaviszonyban álló vasutasok hogyan tudnak majd megélni a jövedelmük vásárlóértékének az elképesztő mértékű elveszítése után.
Bérkövetelést megfogalmazni még most sem mernek. Tán még mindig nincs rá engedély?
Nyilatkozni csak az idei minimálbér emelésével összefüggésben szabad. A nyilatkozat függvényében az idei évre is borítékolható az elkeserítő bérveszteség!
Alább az Eurostat adataiból látható, hogy a KVSZ által követelt 25 százalékos átlagos alapbér fejlesztés egyáltalán nem földről elrugaszkodott merték. Sőt ha az utóbbi évek bérintézkedéseit vesszük alapul, még szerénynek is mondható.
A hivatkozott cikk:
https://www.atv.hu/belfold/20230108/beremeles-hianyaban-tomegevel-veszithetik-el-alkalmazottaikat-az-allami-cege
KAPCSOLÓDÓ HÍREK
Tájékoztatásul a MÁV Zrt. KÜT novemberi Hírlevele
G7.hu: Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség
Üzemi tanács és munkavédelmi képviselő választás a MÁV Zrt.-nél