„Magatartás, és balesetek vasúti átjárókban” Houchard Gábor gépészmérnök, üzembiztonsági szakértő prezentációja.

Megosztom

A MÁV Zrt. mint infrastruktúra-menedzser:


Vasútvonalak hossza: 7.242 km
Nemzetközi fővonal: 2.688 km
Vasútállomások száma: 611
Vasúti átjárók: 5.477
Biztosított átjárók: 2.504

Sorompóberendezések különféle biztosítási szintje vasúti átjárókban:

-villogó piros fény: 1.311
-villogó piros fény + sorompó: 945
-teljes csapórudas sorompó: 230
-András-kereszt táblával biztosított: 2.991

Összesen: 5.477 vasúti átjáróban.

Naponta közlekedő vonatmennyiség:

Személyszállító: 3.000
2.600 hétvégén
Tehervonat: 300
Egyéb vonat: 500
(mozdonyvonat, üres szerelvényvonat, stb.)
2019-ben 1 millió személy és 150 ezer tehervonat.

Ezekkel a vonatokkal 100 – 150 különböző rendkívüli esemény következett be naponta.

Miért fontos az útátjárók biztonsága?

  1. hetente több baleset történik a vasúti átjárókban,
  2. a menetrend borul, az ütemes menetrend megszűnik:
    elhúzódó hatósági helyszínelés, vonatok sokasága
    marad el, több ezer utas életét lassítják meg,
  3. húsz-harminc fő életét veszti évente,
  4. évtizedenként bekövetkezik egy
    tömegszerencsétlenség, amikor több tíz ember hal
    meg!
  5. vasúti típusváltás: 80-100 tonnás mozdonyok helyett
    könnyebb, 50 tonnás motorkocsik, a nehéz közúti
    járművel való ütközés a könnyebb motorkocsikban
    nagyobb kárt tesz: beláthatatlan következményű
    siklások és borulások!
  6. az útátjárós balesetek megelőzése társadalmi, közúti
    és vasúti érdek is!

A további részleteket a teljes bemutatóból olvashatják el az érdeklődők:

Magatartás vasúti átjárókban, Houchard Gábor gépészmérnök, üzembiztonsági szakértő prezentációja.

tartalom: HOUCHARD GÁBOR prezentációja
fotó: en.wikipedia.org