A MÁV Zrt. mint infrastruktúra-menedzser:
Vasútvonalak hossza: 7.242 km
Nemzetközi fővonal: 2.688 km
Vasútállomások száma: 611
Vasúti átjárók: 5.477
Biztosított átjárók: 2.504
Sorompóberendezések különféle biztosítási szintje vasúti átjárókban:
-villogó piros fény: 1.311
-villogó piros fény + sorompó: 945
-teljes csapórudas sorompó: 230
-András-kereszt táblával biztosított: 2.991
Összesen: 5.477 vasúti átjáróban.
Naponta közlekedő vonatmennyiség:
Személyszállító: 3.000
2.600 hétvégén
Tehervonat: 300
Egyéb vonat: 500
(mozdonyvonat, üres szerelvényvonat, stb.)
2019-ben 1 millió személy és 150 ezer tehervonat.
Ezekkel a vonatokkal 100 – 150 különböző rendkívüli esemény következett be naponta.
Miért fontos az útátjárók biztonsága?
- hetente több baleset történik a vasúti átjárókban,
- a menetrend borul, az ütemes menetrend megszűnik:
elhúzódó hatósági helyszínelés, vonatok sokasága
marad el, több ezer utas életét lassítják meg, - húsz-harminc fő életét veszti évente,
- évtizedenként bekövetkezik egy
tömegszerencsétlenség, amikor több tíz ember hal
meg! - vasúti típusváltás: 80-100 tonnás mozdonyok helyett
könnyebb, 50 tonnás motorkocsik, a nehéz közúti
járművel való ütközés a könnyebb motorkocsikban
nagyobb kárt tesz: beláthatatlan következményű
siklások és borulások! - az útátjárós balesetek megelőzése társadalmi, közúti
és vasúti érdek is!
A további részleteket a teljes bemutatóból olvashatják el az érdeklődők:
Magatartás vasúti átjárókban, Houchard Gábor gépészmérnök, üzembiztonsági szakértő prezentációja.
KAPCSOLÓDÓ HÍREK
Így vezetik a 424,009 gőzmozdonyt: Kelenföld – Székesfehérvár (2024.10.05)
Átlátszó: Amikor nem a pénz hiányzik: szándékosan verik szét a vidéki vasútvonalakat?
Október 22.: Szakszervezetünk védőszentjének, Szent II. János Pál pápának az emléknapja