A MÁV Zrt. mint infrastruktúra-menedzser:
Vasútvonalak hossza: 7.242 km
Nemzetközi fővonal: 2.688 km
Vasútállomások száma: 611
Vasúti átjárók: 5.477
Biztosított átjárók: 2.504
Sorompóberendezések különféle biztosítási szintje vasúti átjárókban:
-villogó piros fény: 1.311
-villogó piros fény + sorompó: 945
-teljes csapórudas sorompó: 230
-András-kereszt táblával biztosított: 2.991
Összesen: 5.477 vasúti átjáróban.
Naponta közlekedő vonatmennyiség:
Személyszállító: 3.000
2.600 hétvégén
Tehervonat: 300
Egyéb vonat: 500
(mozdonyvonat, üres szerelvényvonat, stb.)
2019-ben 1 millió személy és 150 ezer tehervonat.
Ezekkel a vonatokkal 100 – 150 különböző rendkívüli esemény következett be naponta.
Miért fontos az útátjárók biztonsága?
- hetente több baleset történik a vasúti átjárókban,
- a menetrend borul, az ütemes menetrend megszűnik:
elhúzódó hatósági helyszínelés, vonatok sokasága
marad el, több ezer utas életét lassítják meg, - húsz-harminc fő életét veszti évente,
- évtizedenként bekövetkezik egy
tömegszerencsétlenség, amikor több tíz ember hal
meg! - vasúti típusváltás: 80-100 tonnás mozdonyok helyett
könnyebb, 50 tonnás motorkocsik, a nehéz közúti
járművel való ütközés a könnyebb motorkocsikban
nagyobb kárt tesz: beláthatatlan következményű
siklások és borulások! - az útátjárós balesetek megelőzése társadalmi, közúti
és vasúti érdek is!
A további részleteket a teljes bemutatóból olvashatják el az érdeklődők:
Magatartás vasúti átjárókban, Houchard Gábor gépészmérnök, üzembiztonsági szakértő prezentációja.
KAPCSOLÓDÓ HÍREK
Év közbeni menetrendi változások május közepétő
Szuper lenne vasúton szállítani, csak épp most véreznek el az ezzel foglalkozó nagy cégek G7.hu
Csatlakozzunk XIV. Leó pápa májusi imaszándékhoz!