Egy utas szemével….előre elnézést az elhangzó szavakért.
Daru nélkül emelték vissza a Keleti pályaudvarnál kisiklott vasúti kocsikat
Vitézy szerint Lázár húzta ki a Keletiben eltörött váltót is a cserélendők közül
https://telex.hu/belfold/2024/08/26/vitezy-mav-valto-keleti-palyaudvar-lazar-janos
„Alul ez egy 2022-es engedélyezési terv részlete, amely annak a vasúti váltókörzetnek az újjáépítésére és cseréjére készült, ahol tegnap egy váltóalkatrész eltört és a felső képen látható Keleti pályaudvarra tartó InterCity kisiklott.
Több másik mellett ezt a beruházást is törölte Lázár János 2023-ban, s ahogy a tavalyi posztomban írtam, “a tervezési munkákat leállította, a félkész terveket a kukába dobta és a már megszerzett uniós forrást is inkább visszaadta, nehogy valami is fejlődjön Budapesten. Így aztán ma belátható időn belül remény sem látszik arra, hogy a helyzet itt javuljon. Pedig a késések megszüntetése, az üzembiztonság csak a minimum elvárás lenne, valójában itt jelentős többletkapacitásra is szükség van…”
A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia nyomán, a kormány döntésével kezdtük el megtervezni a Keleti pályaudvar előtti vágányszakaszok legkritikusabb elemeinek felújítását még a BFK-ban 2021-ben. Ebben Kőbánya felső és Rákos átépítése volt a legnagyobb elem, de a Rákosligetig tartó hiányzó harmadik vágány kiépítése és – ami most talán a leglényegesebb – a Keleti vágányhálózatának optimalizálása és ennek farvizén a MÁV kérései szerint a legrosszabb állapotú váltók cseréje is a beruházás része lett volna.
Aztán jött Lázár és leállított mindent, kirúgott szinte minden ezzel foglalkozó szakembert. Mindenki emlékezhet a filctollal ingerülten “NEM SOHA!” feliratokkal összefirkált budapesti projektlistákra, valamint a mesterségesen generált Budapest-vidék ellentétre.
A budapesti fejpályaudvarok környékén tervezett fejlesztések leállításával azonban Lázár a valóságban nem a vidéknek kedvezett, hanem épp ellenkezőleg, a vidékiekkel tolt ki leginkább. Csak ehhez értenie kellene, hogy miként működik a vasút: hisz a főváros területén található vágányokon bizony épp az agglomerációból vagy akár 100-200 kilométerről utazók közlekednek leginkább. Ha valaki csak ma negyedórát eltöltött a Keletiben, és a tanácstalan sátoraljaújhelyi, miskolci, békéscsabai, szerencsi utasokkal beszélt néhány szót, pontosan értheti ezt – Lázár János azonban eltűnt, a Keleti pályaudvaron történt balesetről lassan 24 órája egy szava sincs.
„KISIKLOTT A KELETI…NEM ÉRDEKEL…”
Telex: Halálos vonatgázolás Cegléden: videón, ahogy a fékező vonat a riadt utasok mellett az egész állomáson áttolja az elütött autó
https://telex.hu/belfold/2024/08/26/cegled-budai-ut-gazolas-vasut-vonat-baleset-auto
A MÁV 72 órája vívja a haláltusáját, Lázár János pedig csendben nézi
Évek óta nem volt olyan nehéz helyzetben a magyar vasút, mint az elmúlt 72 órában. Megszoktuk, hogy Magyarországon a vonatok gyakran késnek, néha kimaradnak, ritkán pedig baleseteznek is. Azt is tudjuk, hogy nyáron ezek a hibák gyakrabban előfordulnak, mint az év többi részében.De a vasúttársaság elmúlt 72 órája még a MÁV-roncsderbihez szokott magyarokat is meglepte.
KAPCSOLÓDÓ HÍREK
Tájékoztatásul a MÁV Zrt. KÜT novemberi Hírlevele
G7.hu: Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség
Üzemi tanács és munkavédelmi képviselő választás a MÁV Zrt.-nél