Lapszemle 2024.08.07.

Megosztom

Ebből nagyon nagy baj lehet – végét járja az ország egyik legfontosabb vasúti átkelője

A 145 méter hosszú híd jelentőségét jelzi, hogy naponta körülbelül húsz vasúti szerelvény halad át rajta. Tizenkét év alatt megnégyszereződött, közel nyolcmillió tonnára nőtt az erre továbbított árumennyiség. Amikor januárban a MÁV a hidat használó fuvarozó cégeknek jelezte, hogy a halaszthatatlan felújítás egyik forgatókönyve három hónapos teljes vágányzárral számol, a fuvarozók felháborodtak. Azzal érveltek, egy ilyen hosszú zárlat nemcsak cégeiknek jelentene kiheverhetetlen csapást, de a magyar GDP-t is jelentősen megtépázná. Sőt, a kártérítési per lehetősége is felmerült, mert az állam szerződésben vállalta 2080-ig a folyamatos vasúti kapcsolat biztosítását.

https://www.valaszonline.hu/2024/08/06/gubacsi-hid-felujitas-vasut-kozlekedes/?fbclid=IwY2xjawEgYlNleHRuA2FlbQIxMQABHRUGSX46Ab_Kl_KMpMCKEwV2wYZYeTrJDkGGPYdTAnvDdX_90hH9gFGPlA_aem_yPovTqpeqOOSnomrUj8S2g

Villámsebességgel hagyta le a román minimálbér a magyart

Az Eurostat a tagállamok minimálbéreit listázó adatsorát néhány nappal ezelőtt frissítette a második féléves állapotok szerint. Ez azért lényeges, mert Romániában pont júliustól lépett hatályba egy újabb minimálbér-emelés, ami alapjaiban ugyan már nem tudja átrajzolni a viszonyokat, de érdekes folyamatokról árulkodik.

https://444.hu/2024/08/06/villamsebesseggel-hagyta-le-a-roman-minimalber-a-magyart

Debrecen-Mátészalka: csonka ország elhagyott vasútja

A vasút a világon a legkiszámíthatóbb dolgok egyike. Két okból:

http://Debrecen-Mátészalka: csonka ország elhagyott vasútja

MÁV-Volán összeolvadás: a buszokon is bevezetik a helyjegyeket

Új helyjegyet vezetnek be a buszokra, miután a Volánt beolvasztják a MÁV-ba.

https://168.hu/itthon/mav-volan-busz-helyjegy-280076