Ebből nagyon nagy baj lehet – végét járja az ország egyik legfontosabb vasúti átkelője
A 145 méter hosszú híd jelentőségét jelzi, hogy naponta körülbelül húsz vasúti szerelvény halad át rajta. Tizenkét év alatt megnégyszereződött, közel nyolcmillió tonnára nőtt az erre továbbított árumennyiség. Amikor januárban a MÁV a hidat használó fuvarozó cégeknek jelezte, hogy a halaszthatatlan felújítás egyik forgatókönyve három hónapos teljes vágányzárral számol, a fuvarozók felháborodtak. Azzal érveltek, egy ilyen hosszú zárlat nemcsak cégeiknek jelentene kiheverhetetlen csapást, de a magyar GDP-t is jelentősen megtépázná. Sőt, a kártérítési per lehetősége is felmerült, mert az állam szerződésben vállalta 2080-ig a folyamatos vasúti kapcsolat biztosítását.
Villámsebességgel hagyta le a román minimálbér a magyart
Az Eurostat a tagállamok minimálbéreit listázó adatsorát néhány nappal ezelőtt frissítette a második féléves állapotok szerint. Ez azért lényeges, mert Romániában pont júliustól lépett hatályba egy újabb minimálbér-emelés, ami alapjaiban ugyan már nem tudja átrajzolni a viszonyokat, de érdekes folyamatokról árulkodik.
https://444.hu/2024/08/06/villamsebesseggel-hagyta-le-a-roman-minimalber-a-magyart
Debrecen-Mátészalka: csonka ország elhagyott vasútja
A vasút a világon a legkiszámíthatóbb dolgok egyike. Két okból:
http://Debrecen-Mátészalka: csonka ország elhagyott vasútja
MÁV-Volán összeolvadás: a buszokon is bevezetik a helyjegyeket
Új helyjegyet vezetnek be a buszokra, miután a Volánt beolvasztják a MÁV-ba.
KAPCSOLÓDÓ HÍREK
Tájékoztatásul a MÁV Zrt. KÜT novemberi Hírlevele
G7.hu: Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség
Üzemi tanács és munkavédelmi képviselő választás a MÁV Zrt.-nél