Akik nem igazán foglalkoznak a világ ügyes-bajos dolgaival, azok számára is egyértelmű,
hogy Kína már nem csak a fogyasztási cikkek és informatika eszközök terén szeretne
mind nagyobb részt kihasítani az európai piacból, hanem a közlekedési eszközök
esetében is próbálkozik.
Magyarország “személyében” meg is találta az uniós piacokra
szabad bejárást biztosító trójai falovat, azonban ezúttal az EU sem viselkedik úgy, mint
egy nyeretlen kétéves, és igyekszik vámokkal és adminisztratív intézkedésekkel védeni a
belső piacot. Kína számára ezért kiemelt fontossággal bír, hogy termékeit az EU
valamelyik országában gyártassa vagy legalábbis a gyártás utolsó fázisát ott végeztesse.
https://iho.hu/hirek/magyarorszagon-hozna-letre-vasutijarmugyarto-uzemet-a-kinai-crrc-zelc-240904?fbclid=IwY2xjawFFiPJleHRuA2FlbQIxMQABHSDFK974JWir9a0Gk8eQGio3ODqgPEFcmZVJ2_JVcj433CONXj-hxmHZpA_aem__wCvms9dWRX0F5afW7k4MA&sfnsn=mo
Ha a BYD összeszerelő üzemén, és az akkumulátorgyárakon túllépünk, a kínai állam
tulajdonában lévő CRRC holding egyik leányvállalatának, a CRRC Zhuzhou Locomotíve
és a Rogán Antalhoz köthető magántőkealap tulajdonában lévő 2022-ben alakított Acemil
Zrt összeborulásának lehetünk tanúi.
https://forbes.hu/uzlet/rogan-kina-magyarorszag-vasuti-gyartas-acemil/
A CRRC évek óta próbál betörni az uniós piacra, de eddigi legnagyobb volumenű üzlet a
Rail Cargo Hungariának eladott két fővonali villamos és két hibrid állomási tolatómozdony
volt. Ezt a két mozdonyt sikerült levizsgáztatni, így ideiglenes engedéllyel közlekedhetnek
belföldön. Ezen kivül még szerbiának sikerült négy eredetileg uniós piacra gyártott
motorvonatot eladni, ami majdan a Belgrád-Budapest vonalon közlekedne, ha sikerülne az
engedélyeztetési eljárás. Erre van reális esély, azonban Kina nagy álma, az Uniós piac
megszerzése még várat magára, ugyanis eddig az EU-n belül sehol nem sikerült
levizsgáztatni a motorvonatkokat.
Mindeközben ott van az EU piacot uraló 4-5 európai gyártó akik nem fogják tétlenül nézni,
hogy a kínaiak lenyúlják előlük a piacot.
És most hullt le a lepel, amit mindenki sejtett, csakis azért akarta a magyar Ganz (és orosz
kötődésű vezetője) megvenni (nagy valószínűséggel kínai hitelből) a spanyol Talgót
(aminek van EU-s engedélye és komoly megrendelései Németországból, Dániából), hogy
átjátssza a kínaiak kezére, és biztos piacot szerezzen!!! Meghiúsult az üzlet, mert a
Spanyolok átláttak a szitán és állami szinten tiltották meg a Ganz részére történő
értékesítést.
A kínai gyártót annyira megbízhatatlannak tartják Európában a sikertelen engedélyeztetés
miatt, hogy nem csak az osztrák és cseh érdeklődők mondták vissza a szerződéskötést,
hanem az amerikai nagyvárosokban is felsültek a metrókkal, úgyhogy az USÁ-ban és
Kanadában tarolt a Siemens emellett piachoz jutott az Alstom és a Stadler is. Végül a
Szerbek is 200 km/h sebességű KISS motorvonatokat vettek a Stadlertől. A szerbek célja
ugyanis egy közvetlen Belgrád (Budapest) Bécs járat mielőbbi beindítása, amire csak
a Kissekkel lenne lehetőségük.
Mielőtt azt gondolnánk, hogy kizárólag piacféltés miatt hiúsult meg a kínaiak üzlete, a
motorvonatokkal valóban vannak bajok, számos ponton nem felelnek meg az EU
szabványoknak és biztonsági előírásoknak. (Nem véletlenül nem tudnak hatósági
engedélyt kapni).
Az engedélyek hiánya ellenére végül Szerbia engedett a kínai nyomásnak, és kínai
hitelből vásárolt 4 darab kínai motorvonatot amit Belgrád és Budapest viszonylatban
tudnak használni.
De nem ez lenne az első eset, hogy Magyarország megszégyenül, hiszen elbuktunk egy
gigantikus egyiptomi megrendelést személy kocsikra.
Egyiptomban hatalmas a tisztelet a magyar vasúti járműgyártás iránt! A mai napig, ha
kimegy az állomásra valaki és gyorsvonattal akar utazni, nem személlyel, azt mondja a
pénztárosnak, kérek egy jegyet a magyar vonatra, mert a Ganz tól a 60-as, 70-es években
vásárolt motorvonatok voltak a leggyorsabbak ott, ahol hamarosan a Siemens 300 km/h
sebességű vonatai hasítanak.
Kínát ugyanis a tender közben kidobták Egyiptomból és a németeket választották!
Motorvonat, mozdonyok, majdnem mindent tőlük vesznek (Kivéve azt a pár száz
személykocsit, amit a régi emlékeik miatt Magyarországtól rendeltek meg.), amit mi kikkel
közösen vállaltunk legyártani??? Amikor egyedül nyertük el a tendert, minden gyártó
kezét-lábát törte, hogy bevegyük őket az üzletbe az alatt a kb két óra alatt, miután Petya
miniszter bejelentette, hogy a ruszkikkal közösen építjük, azaz ők megépítik, mi pedig
Dunakeszin rárakhatjuk a matricát! Na, nem az egész kocsira, csak a WC, EXIT,
WINDOW és hasonlókat. Komoly hozzáadott érték.
Sebaj, az országunk nem nyert semmit, viszont mindent elvesztett, de az egyiptomi nép
még ezeket a hitvány ruszki kocsikat is nekünk tulajdonítja és büszkén mutatják, ha tudják,
hogy Magyar vagy, hogy ott megy a magyar vonat!
Majd ugyan az lesz, mint az IC+ al, gyártunk sajátot, nagy nemzetközi igény van rá
(hazudták akkor), aztán a pénzt eltapsolták, kocsi park se lett belőle és a kutyának se
kell!!!
Juhu!!!
Birka Magyar (nép)!
Bezzeg a Csehek, vettek railjetet a Simenstől, átjárhatnak Ausztriába, ma már a további
cseh megrendelésű Siemens kocsikat a Skoda gyártja otthon Csehországban
munkahelyeket teremtve!
Rothadó buta nyugat!
KAPCSOLÓDÓ HÍREK
Tájékoztatásul a MÁV Zrt. KÜT novemberi Hírlevele
G7.hu: Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség
Üzemi tanács és munkavédelmi képviselő választás a MÁV Zrt.-nél