Inno Trans-on innen, Inno Trans-on túl.
Az idén 14. alkalommal került megrendezésre Berlinben az Inno Trans kiállítás, mely két évente ad lehetőséget a világ vasúttársaságainak és azokkal kapcsolatos gyártóknak, beszállitóknak, hogy megmutassák az érdeklődőknek a legújabb előrelépéseiket a fejlesztésekben.
Az idén mintegy 3000 kiállitó volt jelen Ausztráliából, Európa Afrika és Ázsia országából, összesen 59 ország kepviseltette magát.
A MÁV az idén nem volt ott kiállítóként.
Szakszervezetünk úgy gondolta, hogy „fürkészésre” indul fent említett kiállításon, amelyen elsősorban a járművekre helyeztünk hangsúlyt. Nyilván országunkban kialakult kaotikus jármű (is) helyzete miatt.
Képes beszámolónk:
(A képekre kattintva galéria nyílik meg)
Természetesen a teljesség igénye nélkül mutatunk be néhány ország példaértékű előrelépését.
-Cseh Államvasutak (CD)
Talán még sokak emlékeznek rá amikor országunk bő két évvel ezelőtt szerződést kötött a Siemensel 115 darab Vectron típusú mozdony illetve 39 + 10 opciós IC kocsik gyártására.
De aztán rájöttünk,hogy nem barátkozunk ezzel a céggel ezért egy tollvonás meghiúsitottuk az üzletet.
A csehek barátságosabbak voltak aminek eredményeként a Skoda gyárral kooprudukcioban elkészítették a ComfortJet első kocsijait amelyek még egyenlőre vezérlő kocsi nélkül közlekednek egy évig.
Ezt, azaz ilyen Siemens motorvonat beszerzését állította le Lázár. A csehek nem csak megvették, de még részben gyártják is.
-Lengyel Államvasutak (PKP)
Lengyel barátaink nem adnak semmit a véletlenre. A korábbi járműgyártásukat megőrizve, s azt fejlesztve láthattuk a Newag által gyártott Griffin mozdonyukat melyekhez a poznani gyár készíti az IC kocsikat, előzőleg pedig a régieket újította fel.
Sokunk kedvence volt a nyolcvanas években a MÁV vonalain megjelent 20- 37-es sorozatú Lengyel kocsik melyek kényelmesek és üzembiztosak voltak .
Jó hír, hogy az újonnan gyártott kocsik némi ráncfelvarrást követően is őrzik az említett sorozat jellegzetességeit.
A FPS H.CEGIELSKI-FABRYKA-POJAZDOW-
-Olasz Államvasutak (FS)
A kiállítás talán legnagyobb kedvence volt az FS leányvállalata a Trenitalia által kiállitott Hitachi gyártású Frecciarossa1000 a maga kenyelmével, eleganciájával és nem mellesleg a sebességi mutatójával.
Ez egy 202 méteres 8 kocsis szerelvény amelyen 500 ülőhely van és 360 km/ órás sebességre képes.
Hitachi Rail
A japán–olasz együttműködés a többáramnemű, nagysebességű ETR1000-es Frecciarossa motorvonatot prezentálja.
-Končar
A horvát gyártó terítékén a horvát nemzeti vasútnak épített, 6012-es sorozatú akkumulátoros motorvonat:
-Kínai hidrogén hajtású vonat
A kínai CRRC szakadó esőben rántotta le a leplet a nagysebességű Fuxing motorvonatok alapján létrehozott, Cinova H2 elnevezésű, újenergia-hajtású (hidrogén-üzemanyagcellás), intelligens intercity-motorvonatáról, pontosabban annak a szabadtéri kiállítótér közepén elhelyezett, két kocsiból álló részéről. A gigacég elnöke arról beszélt, fenntartható közlekedéssel még az ég is kékebb lehet.
KAPCSOLÓDÓ HÍREK
A 2025 év ismét új lapot nyitott a MÁV történetében. Nézzük melyek a legfőbb változások
Hét hatósági kötelezést írt elő Lázár minisztériuma a MÁV-nak egy nemrég zárult eljárás nyomán…24.HU
MÁV-START Zrt.Vasúti Érdekegyeztető Tanács 2024.12.09.-i ülésének a jegyzőkönyve