Rossz minőségben, lassan és drágán dolgozott a MÁV Rákosrendező állomás karbantartásán. Mint a képeken látható, a héten átadott munka után pályahibák sokasága – törött és hiányzó kapcsolószerek, vágánygeometriai hibák – tanúsítja, hogy a legelemibb műszaki elvárásoknak sem felelnek meg az elvégzett javítások. E példa is jól illusztrálja, miért van válságban a MÁV: a vállalatirányítás számos szintjén, műszaki és gazdasági téren egyaránt kontrollt vesztett működésnek nem is lehet más eredménye, mint a folyamatos leépülés.
A budapesti Rákosrendező állomás az utóbbi időben inkább a fordulatos ingatlanfejlesztési elképzelések miatt szerepelt a hírekben, azonban ezzel együtt egy működő, nagy forgalmú állomásról van szó – ahol 50 éve megállt az idő. A három vasútvonalon óránként és irányonként 8-9 személyszállító vonattal, és további tehervonatokkal, üzemi menetekkel érintett, napjainkra romokban heverő szakaszon az elmúlt hetekben elengedhetetlen javításokat végzett a MÁV, kétes eredménnyel.
Öt héten át tartó teljes lezárás mellett, 3 milliárd forintért nem egész 2 km vágány és néhány kitérő kicserélése, valamint a felsővezeték javítása már indulásként is megkérdőjelezhető teljesítmény, az átadott munka minősége azonban egyenesen kiábrándító. Például:
Az egyik kitérőcsere során látványos irányhibát sikerült beépíteni a pályába, amely ráadásul nem is javítható egykönnyen: a folytatás ugyanis egy két éve, szintén jelentős korlátozás mellett felújított útátjáróba esik.
Számos törött és egyéb módon sérült betonaljat hagytak meg, vagy építettek be újonnan a javított vágányokba.
A régi betonaljakon a törött, hiányzó síncsavarokat, szorítógyűrűket jelentős szakaszon nem pótolták, az ágyazatrostálás utáni vágányszabályozást – a legalapvetőbb szakmai szempontokat mellőzve – ilyen állapotú pályán végezték, aminek eleve nem lehetett más eredménye, mint újonnan létrehozott fekszinthibák sora.

KAPCSOLÓDÓ HÍREK
Eldőlt, elbocsátja dolgozóit az Operaház – NÉPSZAVA
Augusztus 15-e: Szűz Mária mennybevételének és Szent István király országfelajánlásának ünnepe
G7:A kormány 40 milliárd forintot kénytelen tolni a cégbe, amelyből a tulajok 10 milliárdot kivettek