A jövőben Bécsből Klagenfurtba 2 óra 40 perc alatt (a mai 3 óra 55 perc helyett), Grazból Klagenfurtba 45 perc alatt (a ma busszal 2 óra helyett), Bécsből Grazba 1 óra 50 perc alatt (ma 2 óra 35 perc helyett) jutnak majd el a személyszállító vonatok.
Sok új vasútállomás mellett halad el összesen 470 km-en, és nagy sebességgel halad át két hegy alatt is – a Semmeringen és a Koralpe-on a részben új és felújított Déli-vasút vonal Ausztriában.
Az utazásról és a jövő szállítási kapacitásairól
A déli útvonal a következő évtized egyik legnagyobb és leglátványosabb infrastrukturális projektje. 200 kilométernyi vasútvonalat modernizálnak és 170 km újat építenek. Több mint 5000 ember dolgozik rajta, és a jövőben további 15.000 embert fognak itt alkalmazni. Az új útvonalon több millió tonna áru gyorsabban és olcsóbban juthat el a rendeltetési helyre.
Nagyobb mobilitás, kevesebb kerülővel
3,5 millió ember él a déli útvonal vonzáskörzetében. Ausztria legnagyobb vasúti infrastruktúra-létrehozója, az ÖBB-Infrastruktur AG elkötelezte magát a térségben élők vasútra vonzása mellett. Az egyik legfontosabb feladatuk az észak-déli vasúti összeköttetés kibővítése. Ez azt jelenti: több mint negyedszázadnyi munka és elkötelezettség – 170 kilométer új és 200 kilométer korszerűsített vasútvonal mellett.
Több vasút, rövidebb út
A déli vonal magában foglalja: az északi vasúti bővítést, a Bécs – Pozsony vonal modernizálását, az új bécsi főpályaudvart, a Bécsi déli áruszállítási központot, a Pottendorfer vonalat, amely nagy teljesítményű vonallá válik, a Semmering bázisalagutat, nyolc korszerűsített állomás Brucktól Graz felé vezető úton, az átalakított grazi főpályaudvart és a Koralmbahn 130 kilométerét.
Több lehetőség, kevesebb korlátozás
A déli útvonalon jelenleg mintegy 37 millió utas mellett az ÖBB évente 22 millió tonna árut szállít az országhatárokon túl Dél-Európa felé – például az adriai kikötők felé. Ezek az áruk egy fejlett nagy sebességű útvonalon gyorsabban érik el rendeltetési helyüket. A Semmering már nem jelent hosszú és drága akadályt új, nagy alagútjával, a Koralmbahn új útvonala pedig megkerüli a keskeny Murtalt és a meredek Neumarkter Sattelt.
Nagyobb hatékonyság, kevesebb fogyasztás
A kiegyenesített útvonalon a tehervonatok hosszabbak és nehezebbek lehetnek, és mindössze csak egy mozdonnyal is közlekedhetnek. Ez megkönnyíti az utat, védi a környezetet és jelentősen csökkenti a szállítási költségeket. Minden tonna rakomány mellett, amelyet vonat és nem teherautó szállít, 15-szőr kevesebb szén-dioxidot juttatva a levegőbe.
Több szabadság, rövidebb utazási idő
Évente 37 millió utas ül az osztrák távolsági vonatokon – kétszer annyian, mint az ezredforduló előtt. Az emberek akkor hagyják az autót a garázsban, ha a vasúti kapcsolat jó. Látható volt, hogy a nyugati útvonalon a felújítás után a Bécs és Salzburg közötti 300 kilométeres útvonalon megnőtt az utasok száma. Ugyanez a következmény várható a körülbelül 470 kilométer hosszú déli vonalon (az északi vonallal együtt), ahol több ember él, mint a nyugati vonal mentén.
Több Európa, nagyobb kapacitás
Az ÖBB-Infrastruktur AG több mint 100 nagy és kis projekten dolgozik az úgynevezett balti-adriai folyosón északról délre. A Balti-tenger és az Adriai-tenger között található, 1700 kilométeres vasútvonalon. A folyosót az Európai Unió támogatja és társfinanszírozza. A déli útvonal felvétele ebbe a fontos transzeurópai kapcsolatba optimális kapcsolatot jelent a feltörekvő gazdasági területekkel és Ausztria legfontosabb tengeri kikötőivel.
A déli útvonal egy „pillanat” alatt
Az északi és a déli államhatártól 470 kilométer teljes hosszon a projektek gyöngyszemként sorakoznak. Annak érdekében, hogy a jövőben jobb kapcsolatok jöhessenek létre – Ausztria és a szomszédos országok, négy szövetségi tartomány és három tartományi fővárosa között.
KAPCSOLÓDÓ HÍREK
Így vezetik a 424,009 gőzmozdonyt: Kelenföld – Székesfehérvár (2024.10.05)
Átlátszó: Amikor nem a pénz hiányzik: szándékosan verik szét a vidéki vasútvonalakat?
Október 22.: Szakszervezetünk védőszentjének, Szent II. János Pál pápának az emléknapja