Hadházy Ákos bejegyzése

Megosztom

Mozdonyvezetők hívták fel rá a figyelmemet: A MÉREGDRÁGÁN FELÚJÍTOTT ESZTERGOMI VASÚTVONALON SEM ÉPÍTETTÉK KI A LEGALAPVETŐBB BIZTONSÁGI RENDSZER, az ún. ELEKTRONIKUS VONATMEGÁLLÍTÓ RENDSZER berendezéseit. . Pontosabban KÉT KISEBB SZAKASZON KIÉPÜLTEK A JELFELADÓK, DE OTT SEM MŰKÖDNEK.

Moldova novelláiba illő megoldás: mivel ezen a szakaszon PAPÍRON működik a rendszer, ezért A MOZDONYVEZETŐK MINDEN ÚT ELŐTT KAPNAK EGY ÍRÁSOS UTASÍTÁST, HOGY A BIZTONSÁGI BERENDEZÉS SAJNOS „ÉPPEN” NEM HASZNÁLHATÓ…(egy ilyet mellékelek is, természetesen kitakarva a dátumot.)

Ez az az alapvető biztonsági berendezés, ami megállítja a vonatot, ha a mozdonyvezető valamiért (figyelmetlenség, rossz látásviszonyok, rosszullét) miatt a vörös jelzést nem venné figyelembe.

Régebben az olyan szakaszokon, ahol nincs ilyen berendezés, csak 80-al mehettek a vonatok, Ennél gyorsabban csak akkor mehettek, ha két mozdonyvezető ül a fülkében. Aztán ahelyett, hogy mindenütt kiépítették volna a vonatbefolyásoló rendszert, inkább eltörölték ezt a szabályt.

Korábban a szintén frissen felújított Püspökladány-Biharkeresztes nemzetközi fővonalról írtam meg, hogy érthetetlen módon kispórolták a biztonsági rendszert belőle. Ott ennek majdnem halálos áldozata is lett: két vonat ugyanis összeütközött. A vizsgálati jelentés szerint, ha lett volna EVM, a baleset elkerülhető lett volna.

Nos, az esztergomi vonalon eddig „CSAK” MAJDNEM alakult ki KATASZTRÓVA a berendezés hiánya miatt. A vizsgálati jelentés szerint 2019-ben egy mozdonyvezető gyakornok haladt meg egy vörös jelzést.

A jelző azért mutatott tilos jelzést, mert az általa védett sorompó nyitva volt. A jelentés részletezi, hogy ez egy zsúfolt útszakasz átjárója volt, ezért nagy szerencse, hogy végül a mozdonyvezetőnek sikerült megállnia. A jelentés azt is kiemeli, hogy a frissen felújított szakaszon nem működik a biztonsági berendezés, pedig AZ A MAI VILÁGBAN MÁR ELVÁRHATÓ LENNE EGY ILYEN ZSÚFOLT, 100 KM/H-RA ENGEDÉLYEZETT VONALON. Azt is állítja jegyzőkönyv, hogy ha működne/ ki lenne építve a rendszer, az a mozdonyvezetőt időben figyelmeztette volna és/vagy sokkal hamarabb megállította volna a vonatot

Az ügy amúgy szimpla korrupciós ügy is: úgy fizették ki a beruházást, hogy a biztonsági rendszer sok éve nem is működik. Ez nettó hűtlen kezelés, bár attól tartok, már elévült. (Az átadás 2019-ben volt)

A jelentés itt olvasható: http://www.kbsz.hu/…/dokumen…/2019-1264-5_zj_alairva.pdf

A botrányos vonalfelújításról itt:

https://hvg.hu/…/20171211_Egy_honapja_kesz_a_drot…