Megkezdődött a balti-tengeri alagút építése Németország legészakibb tartományában, Schleswig-Holsteinben lévő Fehmarnban.
A 18 kilométeres alagút Németországot és Dániát köti majd össze.
A két ország politikusai közül többen is az évszázad projektjeként említik a beruházást.
Az alagút fontos Dánia, Németország és az egész kontinens számára, mert valóban összeköti Európát, így megvalósítható lesz, hogy a repülőgéppel való közlekedésről vonatra válthassunk
fogalmazott Benny Engelbrecht dán közlekedési miniszter.
A környezetvédők támadják a projektet.
Dániában már 2020 óta folyik az építkezés, ami ellen Németországban több mint 12 ezer kifogást nyújtottak be a hatóságoknak, környezetvédelmi csoportok és komptársaságok pedig pert is indítottak ellene.
A közúti és vasúti alagút várhatóan 2029-ben készül el. Dánia viseli az alagút becsült több mint 7 milliárd eurós építési költségeit, a közúti és vasúti összeköttetésért pedig Németország mintegy 3,5 milliárd eurót fizet.
Ha minden a tervek szerint alakul, az alagút segítségével a Hamburg és Koppenhága közötti utazási idő az eddigi mintegy felére, két és fél órára csökken.
A Fehmarnsund keskeny vízi útként választja el Fehmarn szigetét a szárazföldtől. A Fehmarnba és onnan induló közúti és vasúti forgalom jelenleg a körülbelül 960 méter hosszú Sund-hídon halad át.
A dán Fehmarnbelt alagútnak a német vasút- és közúthálózathoz való csatlakozásának részeként a Fehmarn-sziget és a kelet-holsteini szárazföld között meglévő Fehmarnsund átkelőhely cseréjére van szükség. A meglévő hídon, amelyet 1963-ban helyeztek üzembe, két sávos személygépkocsik és kamionok, valamint egyvágányú vasútvonal található. Ez már nem felel meg a modern vasúti közlekedés jövőbeli követelményeinek: a 2010-ben elvégzett terhelési tesztek kimutatták, hogy a Fehmarnsund híd már nem tud megbirkózni a közúti és vasúti forgalom jövőbeni terheléseivel.
Ezért a vasúti kapcsolat 2014-től történő bővítésére vonatkozó 2008-as projektmegrendelés nyomán számos változatot (fúrt és süllyesztett alagutak, valamint kombinált és különálló hidak) vizsgáltak meg a Sound hatékonyabb átkeléséért. A változatok előzetes tervezési szintű összehasonlítása alapján Schleswig-Holstein állam (LBV.SH) és a DB Netz AG, a Szövetségi Gazdasági, Közlekedési és Digitális Infrastruktúra Minisztériummal (BMVI) és a Szövetségi Vasúti Hatósággal egyeztetve. EBA), meghatározták a „kombinált merülő alagút” preferált változatát, amelyet a jövőbeni közúti és vasúti forgalom számára megerősítettek.
Továbbá a meglévő hidat is korszerűsítik a helyi forgalom fenntartása érdekében.
Az új víz alatti alagút négy közúti és két vasúti sávot alakít ki. A Fehmarnsund híd megőrzésével együtt figyelembe veszi a közlekedési követelményeket a könnyedség és a biztonság tekintetében, és megfelel a forgalom elvárásainak is.
A vasúti és közúti kombinált merülő alagutat a projekt szponzorai, a DB Netz AG és a DEGES közösen tervezik és valósítják meg. A Fehmarnsund híd helyi forgalom, gyalogosok és kerékpárosok számára történő korszerűsítését a DEGES önálló projektként végzi.
KAPCSOLÓDÓ HÍREK
Így vezetik a 424,009 gőzmozdonyt: Kelenföld – Székesfehérvár (2024.10.05)
Átlátszó: Amikor nem a pénz hiányzik: szándékosan verik szét a vidéki vasútvonalakat?
Október 22.: Szakszervezetünk védőszentjének, Szent II. János Pál pápának az emléknapja