Ülésezett a CSÉT, melyen a szakszervezetünk sem vehet részt a munkáltató és a konkurens szakszervezetek paktuma miatt.
A leghitelesebb információk a SZAKSZ buszos szakszervezet oldalán olvasható.
https://www.facebook.com/share/To1T4Y5hBmBHe4bL/
Lázár János Közlekedésinfójából megtudhattuk, hogy az átszervezésekről három vasutas szakszervezet vezetőjével még az év elején, a bértárgyalások alkalmával megállapodott. Mivel egyik szakszervezeti elnök sem tiltakozott a kijelentés ellen, joggal feltételezhető hogy így is történt.
A vasutas szakszervezetek CSÉT ülés utáni tájékoztatóban épp hogy csak megemlítik, hogy a pályaüzemeltetés (forgalom, TEB) is kiszervezésre fog kerülni, de hogy ez mit jelent a munkavállalókra nézve, már nem merik megemlíteni.
Példaként az autópálya üzemeltetést láthatjuk, ahol az üzemeltetői tevékenységet az állam 35 évre bérbe adta egy magáncégnek. Joggal feltételezhető, hogy a „forgalomra” is ez vár.
A START – Volán – HÉV összevonás máris trükközésre kényszeríti a vasutas szakszervezeteket, mert az új vállalatnál a Kollektív szerződés kötéséhez nincs lesz kellő számú tagságuk (10%).
A MÁV Személyszállító Zrt.-nél nem lesz Ksz kötő erővel bíró vasutas szakszervezet. A régi besárgult szakszervezeteknél folyamatos a tagvesztés a megalkuvó magatartásuk miatt.
A trükk lényege, hogy a mozdonyvezetőkre szemet vetve, kettős tagsággal akarják a hiányzó részvételi arányt pótolni. Hogy a kettős tagság díját a mozdonyvezetők hajlandóak lesznek-e kifizetni, azt kötve hisszük. Valószínűleg a meglévő tagságot terheli majd ennek a trükknek a költsége. Tehát egy munkavállalót két szakszervezet is beszámoltat, így próbálnak duplaannyi tagot felmutatni, mint amennyivel valójában bírnak.
A Korrekt Vasutas Szakszervezet két évvel alakulása után még nem érte el a Ksz kötéshez szükséges 10%-os létszámot a Start-nál.
Amennyiben nem bízol a régi szervezetekben, itt a lehetőség, tegyél egy próbát! Lépjél be a szakszervezetünkbe, ha nem vagy elégedett az érdekvédelmi tevékenységünkkel, tőlünk félelem nélkül kiléphetsz! Mi tisztességesen módon, trükkök nélkül képviseljük tagjaink érdekeit! A munkáltató tisztában van egy egy szakszervezet valós taglétszámával, bármikor képes lesz a trükköző szakszervezetek zsarolására, munkavállalók érdekeit sértő megállapodások megkötésére (lásd pihenőidő).
Várjuk azokat a leendő tagjainkat, akik nem hisznek már az ígéreteknek és tenni is akarnak a saját érdekükért!
Egy szakszervezet annyira erős, amennyire a tagjaik erősek!
A tagság létesítéséhez a részleteket a „Csatlakozz!” menü pontban találod!
Nélküled nem képviselhetjük az érdekeidet!
KAPCSOLÓDÓ HÍREK
A 2025 év ismét új lapot nyitott a MÁV történetében. Nézzük melyek a legfőbb változások
Hét hatósági kötelezést írt elő Lázár minisztériuma a MÁV-nak egy nemrég zárult eljárás nyomán…24.HU
MÁV-START Zrt.Vasúti Érdekegyeztető Tanács 2024.12.09.-i ülésének a jegyzőkönyve