Budapest Keleti Forgalmi Csomópont, avagy munkavállalók a végkimerülés szélén.

Megosztom

Szakszervezetünk még 2021 november 15.-én kezdeményezett konzultációt a Rákos állomáson kialakult tarthatatlan helyzet kapcsán, amely nem „csak” a rákosi állomás vasutasait érinti, sőt.

A kezdeményezésünkre mind a mai napig nem érkezett válasz, de ami sokkal fontosabb a vasút vezetése a konzultációt kérő levelünkben előtárt gondok orvoslásáról is megfeledkezett.

A gyógyítás helyett a MÁV Zrt. illetékesei úgy döntöttek, hogy a „munkavállalói panaszkodást” kuruzslással oldják meg.

Rákosra olyan vasutasokat vezényeltek, akik a rájuk erőltetett az állomás nem kis felelőségével járó rendelkezői beosztást, nem akarják elvállalni, vagy elvállalják, de nem tudják a szolgálatok során adódó feladatokat az ÁVU-ban szabályozott módon végrehajtva elvégezni.

A fekete levest a velük egy szolgálatban lévő kollégáik és persze a bosszús utasok isszák meg.

Hiába jeleztük, hogy a sanyarú körülmények közé kényszerített munkavállalók nem maradnak hosszú ideig a szolgálati helyek kötelékében, és elhagyják a MÁV Zrt.-t, de akár még a vasút is csak nyomasztó emlék marad számukra.

Az elmenekült vasutasok helyett is a már erejük végén lévő, de hivatástudatból kitartó munkavállalók kénytelenek a többlet szolgálatokat ellátni.

Csak hogy ennyi vonatnál ez nem működik a végtelenségig! Halaszthatatlan segítségre van szükség.

A 80a KöFi üzembehelyezése és Hatvan állomás forgalmi üzemének változása miatt Rákos állomáson a leterheltséget kockázatelemzéssel egyetemben ismételten el kellene végezni.

A kapott eredményeket a szolgálatihelyek, a munkakörök besorolásánál, a munkabérek és a létszám megszabásnál kiemelten lenne szükséges figyelembe venni.

Ahogyan azt korábban Bárány Balázs javaslatára megtette a munkáltató.

Tagjaink megkapják az 5% bérkiegészítést, és lesz plusz ember is Rákoson! (2018. júl. 26.)

Szerkesztőségi vélemény.
fotó: mapio.net