Szakszervezetünk még 2021 november 15.-én kezdeményezett konzultációt a Rákos állomáson kialakult tarthatatlan helyzet kapcsán, amely nem „csak” a rákosi állomás vasutasait érinti, sőt.
A kezdeményezésünkre mind a mai napig nem érkezett válasz, de ami sokkal fontosabb a vasút vezetése a konzultációt kérő levelünkben előtárt gondok orvoslásáról is megfeledkezett.
A gyógyítás helyett a MÁV Zrt. illetékesei úgy döntöttek, hogy a „munkavállalói panaszkodást” kuruzslással oldják meg.
Rákosra olyan vasutasokat vezényeltek, akik a rájuk erőltetett az állomás nem kis felelőségével járó rendelkezői beosztást, nem akarják elvállalni, vagy elvállalják, de nem tudják a szolgálatok során adódó feladatokat az ÁVU-ban szabályozott módon végrehajtva elvégezni.
A fekete levest a velük egy szolgálatban lévő kollégáik és persze a bosszús utasok isszák meg.
Hiába jeleztük, hogy a sanyarú körülmények közé kényszerített munkavállalók nem maradnak hosszú ideig a szolgálati helyek kötelékében, és elhagyják a MÁV Zrt.-t, de akár még a vasút is csak nyomasztó emlék marad számukra.
Az elmenekült vasutasok helyett is a már erejük végén lévő, de hivatástudatból kitartó munkavállalók kénytelenek a többlet szolgálatokat ellátni.
Csak hogy ennyi vonatnál ez nem működik a végtelenségig! Halaszthatatlan segítségre van szükség.
A 80a KöFi üzembehelyezése és Hatvan állomás forgalmi üzemének változása miatt Rákos állomáson a leterheltséget kockázatelemzéssel egyetemben ismételten el kellene végezni.
A kapott eredményeket a szolgálatihelyek, a munkakörök besorolásánál, a munkabérek és a létszám megszabásnál kiemelten lenne szükséges figyelembe venni.
Ahogyan azt korábban Bárány Balázs javaslatára megtette a munkáltató.
KAPCSOLÓDÓ HÍREK
KÖZLEKEDŐ TÖMEG: Általános járatritkítást és újabb mellékvonal-bezárásokat készít elő, a sztrájkot pedig ellehetetleníti Lázár új személyszállítási törvénye
Veszélyes a kivárás a cégektől, perek fognak indulni a pihenőidőről – írja a munkajogász
Konzultáció az Utasellátónál