Többször megírtuk, hogy a 2021-2023. évi hároméves szégyenletes bérmegállapodás a reálkeresetek jó harmadának az elvesztését okozta. Az Eurostat adatai alapján a magyar átlagbér 2023. évben az uniós átlagbérek 39%-t érte el, miközben az élelmiszerárak az uniós átlag 98%-ra emelkedtek. E gyászos „eredmény” a vasutasok zömét az elnyomorodás szélére sodorta.
Ennek oka, hogy az aláírói -határozott véleményünk szerint- egy gaz árulással, szándékosan kihagyták a minimálbér és infláció változás követésére, a bérek automatikus és kötelező emelésére vonatkozó garanciákat! Bátorkodunk remélni, hogy a Korrekt Vasutas Szakszervezet többszöri, sokszor éles hangú kritikáinak hatására, ezen aljasságot nem merik megtenni! Ha így történik, akkor már hasznot hozott a vasutasságnak a szakszervezetünk megalakítása!
Igaz az eredeti bérköveteléseikben sem a VSZ, sem a VDSzSz Szolidaritás döntéshozói még nem fogalmaztak meg ilyen irányú elvárást, de írásaink hatására először a Vasutasok Szakszervezetének influenszer elnöke (bár akkor még nem a bérekre, csak a KSZ egyéb fix összegeire vonatkozóan) fogalmazott meg inflációs korrekciót, majd a VDSzSz Szolidaritás elnöke is gyorsan észhez tért.
Így tud hatni a KVSZ a vasutasokért szakadatlanul harcoló elnökökre, akiknek önfeláldozó küzdelmét a MÁV Zrt. vezetése, mint hírlik, ha hárommillió forint zsolddal rendre elismeri. Sajnos nekünk nem áll módunkban a harci kedvüket tovább serkentő zsoldot fizetni. Csupán a lelkiismeretüket tudjuk feléleszteni, ráirányítva a figyelmüket arra, hogy ne kizárólag a saját mohó kapzsiságukat, hanem a tagság érdekeit is szem előtt tartva cselekedjenek.
Bízunk benne, hogy még számukra is van lehetőség elindulni a damaszkuszi úton..
KAPCSOLÓDÓ HÍREK
A 2025 év ismét új lapot nyitott a MÁV történetében. Nézzük melyek a legfőbb változások
Hét hatósági kötelezést írt elő Lázár minisztériuma a MÁV-nak egy nemrég zárult eljárás nyomán…24.HU
MÁV-START Zrt.Vasúti Érdekegyeztető Tanács 2024.12.09.-i ülésének a jegyzőkönyve