A magyar vasutasnál, csak a bolgár vasutasok élnek rosszabbul az EU-ban.
Erről a negatív dobogóról mikor tudunk leszállni?
A keddi CSÉT ülés parancs kihirdetésén elválik, hamarosan vagy ki tudja mikor.
Ismeretes szakszervezetünk e titokzatos fórumra a lábát sem teheti be. Miért?
Hát azért, hogy ne rontsuk a meghitt hangulatot az urak és kitartott szolgáik között, akik a gazdáik bejelentéseinek nagyszerűsége hallatán mindenkor ájultan hajbókolnak és ragadnak tollat a hűségnyilatkozatok aláírására.
Persze lehet, kedden fordul a világ és a vasutasok sokasága az elmúlt évek kétségbeejtő reálkereset veszteségét kárpótló, és az ezévi tervezett inflációs mértéket meghaladó, valóban bérfejlesztésnek nevezhető bejelentésnek örvendhet.
Emlékeztetőül: A KSH adatai szerint csak tavaly 17,6%-os, és 2022-ben 14,5%-os volt az átlagos infláció.
Amely két év vonatkozásában majd 38%, ezen belül azonban az élelmiszerek és a napi megélhetéshez szükséges kiadások jelentősebb mértékben emelkedtek.
A vasutas jövedelmek növekedése pedig – még ha a 400 órát is elérő rendkívüli munkavégzésekért kifizetett díjazást is a kalapba tesszük – meg sem közeleti legalább a korábban elért életszínvonal biztosításához szükséges mértéket.
KAPCSOLÓDÓ HÍREK
G7.hu: Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség
KÖZLEKEDŐ TÖMEG: Általános járatritkítást és újabb mellékvonal-bezárásokat készít elő, a sztrájkot pedig ellehetetleníti Lázár új személyszállítási törvénye
Veszélyes a kivárás a cégektől, perek fognak indulni a pihenőidőről – írja a munkajogász