A NAV nem hajlandó nyomozni a a kelebiai „szupervasútba” épített, 40 éves sínek és a használt, kopott kövek ügyében.

Megosztom

Hadházy Ákos posztja: https://www.facebook.com/share/p/19vCfF4Ta1/

A NAV nem hajlandó nyomozni a a kelebiai „szupervasútba” épített, 40 éves sínek és a használt, kopott kövek ügyében. Ez persze már nem annyira meglepő, de az indoklás igen. Két dolgot írt le dr. Szabó Krisztián őrnagy:
– Megkérdezte a minisztériumot, hogy ki a fővállalkozó. Miután „megállapítást nyert”, hogy a MÁV Zrt. az, MEGKÉRDEZTE A VASÚTTÁRSASÁGOT, HOGY MINDEN RENDBEN VAN-E. AZOK AZT VÁLASZOLTÁK, HOGY IGEN, ÍGY ELUTASÍTOTTA A NYOMOZÁST.
– Szerintük én a használt sínekről és a használt kövekről készített KÉPEKEN KÍVÜL NEM MUTATTAM MÁS BIZONYÍTÉKOT 🙂 Nos, a használt köveket nagyon egyszerű megtekintéssel beazonosítani, de ha a nyomozó erre nem képes, akkor meg kellett volna kérdeznie egy FÜGGETLEN szakértőt. Ennél azonban még durvább, hogy az elutasító határozatban egyetlen szó sem esik arról, hogy A SÍNEKEN OLVASHATÓ A GYÁRTÁS ÉVE (pl. 1980), úgyhogy ahhoz aztán tényleg semmit nem kellett volna tennie az őrnagy úrnak, mint az ülepét felemelni és megnézni. Persze lehet, hogy nem tud a NAV olvasni…
A kövek esetén valóban kellett volna egy szakértői vélemény beszerzése is (de ez ugye nem az én dolgom volna, hanem a nyomozásé). A 40 éves síneknél azonban csak annyit kellett volna még dolgozniuk a sínek megtekintésén kívül, hogy megnézik a szerződéseket, hogy mi áll benne: tényleg használt síneket terveztek-e a szupervasútba. Ezt én is szerettem volna megtudni, de egyelőre Lázár János minisztériuma és a MÁV is megtagadta, hogy betekintsek a dokumentációkba. Azért nem adom fel, bár a lényeg:
EGYELŐRE TOVÁBB FOLYHAT A KELEBIAI VASÚT SZÉTLOPÁSA ÉS CSAK REMÉLHETJÜK, HOGY EBBŐL NÁLUNK NEM LESZ A ÚJVIDÉKI HASONLÓ TRAGÉDIA.
Az elutasítás teljes szövege itt olvasható: