A MÁV gondjait jól mutatja, hogyan tették félre Lázárék a budapesti vasúti fejlesztési tervet

Megosztom

Nyár végén 50 méteren múlt, hogy nem történt óriási tragédia a budapesti vasúti infrastruktúra elöregedéséből. Az eset a magyar vasút kálváriáját is jól mutatja. Nem sokkal korábban elkészült egy modern, szakmai konszenzusos stratégia pont erre a területre, megvolt az első szakaszra az uniós pénz is, de az új miniszternek, Lázár Jánosnak ez szigorúan nem kellett, és más irányokat keresett további késlekedések és uniós pénzek elvesztése árán is.

Augusztus 25-én este „a Kolozsvár felől Budapestre tartó Claudiopolis InterCity (IC 74) kisiklott a Keleti pályaudvar közelében, akadályozva a főpályaudvar forgalmát” – közölte aznap a MÁV, hozzátéve, hogy „jelentős késésekre, vonatkimaradásokra” lehet számítani.

A szűkszavú közleményből nem derül ki, hogy ez egy igen komoly baleset volt, ahol a potenciális katasztrófát, azaz két vonat összeütközését csak a másik vonat vezetőjének lélekjelenléte és gyors vészfékezése tudta megelőzni. Bár egy ilyen súlyos baleset kivizsgálása hónapokig − vagy Magyarországon évekig is − eltarthat, a MÁV előzetes vizsgálata alapján a bajt jó eséllyel az infrastruktúra hibája okozhatta.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezetének pár nappal későbbi jelentése szerint a balesetet két eltört váltócsavar okozta.

Ezek a MÁV szerint az utolsó havi, azaz július 30-i vizsgálatukkor még nem voltak eltörve. A Telex információi szerint viszont az egyik érintett váltóalkatrész már korábban eltört, rozsdás volt, a másik pedig épp a váltásba törhetett bele.

A teljes cikk itt olvasható:

https://www.szabadeuropa.hu/a/vasut-bavs-lazar/33115468.html?fbclid=IwY2xjawFk8BpleHRuA2FlbQIxMQABHfMpbYcO8BAQ682SiGmoWsBGG2Zqvt-7rXDiCgFbprzuK8heGjPCh7R5iw_aem_Hjhzn0k5_De9UsxDAil4mw&sfnsn=mo