A Magyar Youtuberek szerint is jobb a RegioJet szolgáltatása, mint a MÁV-STARTÉ.

Megosztom

Két Magyar Youtuber kipróbálta és meg is osztotta véleményét a hazánkban üzleti alapon járatokat üzemeltető RegioJet vonatok szolgáltatási szintjéről.

Talán nem árulok el nagy titkot, ha előjáróban elmondom, mind a menetjegyek árában, mind a fedélzeti szolgáltatások színvonalában és árképzésében messze olcsóbb a magán vasúttársaság vonata, mint a MÁV-START Zrt. (és GYSEV Zrt., valamint ÖBB) InterCity, vagy RAILJET vonatai.

A RegioJet a.s. egy magántulajdonú vasúttársaság Csehországban, Szlovákiában, Ausztriában és Magyarországon.

A Student Agency leányvállalata, melynek partnere a Keolis. 2011-ben elsőként törte meg a Cseh Vasutak (ČD) monopóliumát a csehországi távolsági vasúti személyszállításban. 2020 júliusában pedig Magyarországon is megjelent a Prága–Bécs járatok Budapestig történő meghosszabbításával.

A RegioJet 2009-ben pályázni szeretett volna regionális személyszállítás üzemeltetésért, de a cseh kormány elhatározta, hogy 2010-ben az összes szerződést a Cseh Vasutakkal köti meg. A tenderezés nélküli döntés ellen a versenytársak tiltakoztak, hivatkozva az európai uniós (EU) előírások megszegésére. Mivel azonnali piaci lehetőség a cseh regionális szektorban nem volt, a Student Agency elhatározta, hogy inkább a távolsági piacra, a Prága–Ostrava vasútvonalra fókuszál, ezért kilenc villamos mozdonyt, és 40 db személykocsit szerzett be.

A RegioJet három és félórás utazási időt ajánlott, ami a mozdonyvontatású közlekedéssel ugyan versenyképes, de kb. félórával hosszabb, mint a ČD Pendolino menetideje. A jegy árában a helyfoglalás, a vezeték nélküli internet hozzáférés benne van, ezen kívül minden kocsiban van utaskísérő. A jegyek ára változatlan. A díjszabás egyszerű, könnyű áttekinteni, és választani. Nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a személyzet az utasokkal barátságos, szolgálatkész legyen. Az első két hónapban több mint százezer utast szállított a RegioJet. A RegioJet elnöke kijelentette, hogy Európában az Intercity vonatok között az ülőhely foglaltsági mutató tekintetében a Prága–Ostrava vonalon a legjobb eredményt érték el.

Csehországban 2009 őszén kapták meg a működési engedélyt, és menetvonalakat igényeltek a 2010–2011-es menetrendben. A szolgáltatás megindítása a Prága–Ostrava vonalon többször késést szenvedett, végül 2011 szeptember 26.-án került rá sor Prága és Havířov között kilenc köztes megálló, köztük Ostrava, Olomouc és Pardubice érintésével, napi három vonatpárral.

Szlovákiában 2012. március 4-én vették át a szolgáltatást a Pozsony–Komárom-vasútvonalon. A vonalon a ŽSSK 2009-ben 700 ezer utast szállított. A RegioJet sűrűbb, napközben órás, csúcsidőben félórás ütemben közlekedő új vonatai a tervek szerint évente 1,9 millió utast vonzanak majd. A légkondicionált, internetelérést biztosító járműveken a biztonságra a személyzet mellett kamerarendszer is ügyel. A kilenc évre szóló szerződésben a cég a szolgáltatást évi 7,1 millió euróért, az államvasút korábbi megrendelői térítésénél 1,3 millió euróval olcsóbban vállalta. Az utasok száma az első hónapban megduplázódott a korábbiakhoz képest.

2020 július 31.-étől Magyarországon is megjelent a Prága–Bécs járatok Budapestig történő meghosszabbításával.

Körbejártuk a MÁV cseh konkurenciájának vonatát.

Járművek:

A RegioJet csehországi vonataihoz 9 darab 1990-ben és 1991-ben gyártott Škoda E630 villamos mozdonyt vásárolt a Ferrovie Nord Milanótól. Továbbá Siemens Vectron és Bombardier Traxx 3 típusú mozdonyokat is használnak. A társaság használt ABmz 30-70 (12 db), Ampz 18-91 (8 db) és Bmz 21-70 (6 db) típusú személykocsikat is beszerzett az ÖBB-től, amelyek 2011. június elején és július végén érkeztek meg Csehországba. Továbbá 50 db új, 200 km/h sebességre alkalmas, légkondicionált személykocsit vásárólt a romániai Astra gyárból.

Regiojet BUSINESS CLASS! „Fillérekért luxus”!?

A RegioJet rendkívül magas színvonalú szolgáltatást nyújt a vonatokon – az ügyfelek ingyenesen élvezhetik a luxust, a kényelmes vonatszerelvényeket, a kiváló stewardszolgáltatást, valamint a választott italokat, újságokat és magazinokat. Természetesen a sárga vonatokon is elérhető a Wi-Fi és a több száz filmet, sorozatot és dalt tartalmazó szórakoztató portálhoz való csatlakozás.

2020 július 31.-től a cseh magán vasúti társaság, a RegioJet két-két Budapestről Prágába és Bécsbe, és onnan visszainduló menetrend szerinti vonatot indított. A legolcsóbb kocsiosztályaikkal a buszokról csábítanának át utasokat, a legdrágábbakon viszont akár a repülőkkel is konkurálnak! Csak tudjunk elég jól csehül.
Már belföldi konkurenciát is támaszt az állami kézben lévő MÁV-nak a cseh RegioJet nevű magánvasút, mivel a Budapest-Prága és Budapest-Bécs-járataikat belföldi utazásra is igénybe lehet venni. Már amennyiben maradt még szabad hely rajtuk.

RegioJet BIZNISZ OSZTÁLYA! A megfizethető LUXUS! Ez még a RailJetet is lepipálja.

összeállította: NÉMETH VIKTOR
tartalom: hu.wikipedia.org, azonnali.hu
fotó: pestihirlap.hu