A hatvani telepállomás munkáltatási visszáságai miatt a MÁV-START Zrt. Vezérigazgatójához fordultunk.

Megosztom

Keresztes Péter vezérigazgatóhoz fordultunk a Hatvan telepállomáson szolgáló tagjaink alábbi gondjai miatt.

Tagjaink kérték, hogy járjunk el annak érdekében, hogy a szolgálati felsőbbség közvetlenül értesülve a mindezidáig megválaszolatlan kérdésekről, azokra érdemi válasszal szolgáljon és egyben kötelezze a hatáskörrel és illetékességgel egyaránt bíró munkatársakat a munkaviszonyra vonatkozó szabályokat sértő viszonyok haladéktalan felszámolására, a jogszerű munkáltatás betartására.

A hatvani telepállomáson az alábbi problémák merültek fel:

  1. A személyvonatokat például Hatvan, Szolnok állomásokon elő lehet e készíteni peron hiányában, esetlegesen rossz látás viszonyok esetén? Ugyanis több esetben un. vonatgépek is közlekednek az adott vágányon főleg Szolnokon. Láthatósági mellényt kaptunk, és a formacipő (nem munkavédelmi) az ágyazaton való közlekedésre alkalmatlan, balesetveszélyes.
  2. Miért kell Hatvanban és a Keletiben az írásbeli rendelkezéseket a vjv-nek kézbesíteni a mozdonyvezető részére?
  3. Az F2-es forgalmi utasítás előírásainak mennyiben megfelelő a fenti pontban kérdezett gyakorlat, valamint az, hogy állomási személyzet által egy asztalra kihelyezett írásbeli rendelkezések halmazából kell kikeresni a vjv-nek a vonatára vonatkozót?
  4. Vezénylés: A rendkívüli munkavégzés és a szabadság rendszeresen elővezénylésre kerül. Például.: tervezett rendkívüli óra 9:40 szabadság 1 nap. Kettő éve írásban is megkérdezték, de csak zavaros szóbeli választ kaptak miszerint, ha mégis igazuk lenne, megállna a vasút.
    A 8,4 napi rendes munkaidő bevezetése, éves szinten átlag 90 óra a rendkívüli munkaidőt váltott ki. A vasút lassan 10 éve arra törekszik, hogy a jegyvizsgálók bére ne a garantált bérminimum szintjén álljon. Menyiben felel meg az említett eljárás a munkaviszonyra vonatkozó szabályoknak?
  5. Milyen esetekben szabad a vonatokra előre emberhiánnyal vezényelni?
  6. Hol lehet tájékozódni arról, hogy mely esetekben lehet éjszakára előre vezényelni egy főt a norma szerint kétfős vonatra?
  7. MKSZ: A jegyvizsgálók részére miért nincs biztosítva a pihenőhelyiséghez az elvárható időn belüli eljutás?
  8. Lehetetlen végig menni a jegyvizsgálónak egy állomáson-pályaudvaron úgy, hogy ne állítsák meg és ne kérdezzenek tőle. Muszáj válaszolni.
    Ők az utasok, akik szolgálatért fizetnek minket.
  9. Milyen rendszerességgel kell takarítani egy pihenő helyiséget?
  10. Gödöllőn a munkáltató hogyan tudja a KSz-ben előírtak betartásával kiadni az MKSZ-t, mikor 39-35 perc a forduló idő. A munkáltató a KSZ: 7-es mellékletre hivatkozik: 1.4. Ha az elvégzendő feladatok, vagy a fel-, ill. lejelentkezési hely és az utánfizetési pénztár közötti nagy távolság indokolttá teszik, a fel- és lejelentkezési normaidőktől a MÁV-START ZRt. Technológiatervezés által előzetesen, írásban engedélyezett esetekben legfeljebb + 10 perccel el lehet térni. Ha a vezető jegyvizsgáló 6, vagy ennél több kocsit továbbító vonaton egyedül teljesít szolgálatot, a feljelentkezési normaidőt 10 perccel meg kell emelni. Forduló állomáson rövid fordulási idő esetén amennyiben a szerelvény összeállítása és a vonatszemélyzet nem változik (személyszállító ingavonat stb.) és a fentiek miatt az előírt feljelentkezési normaidők nem biztosítottak, az időnormákat nem kell figyelembe venni. Forduló állomáson, rövid fordulóidő esetén, ha a vonat összeállítása és a vonatkísérő személyzet nem változik, illetve a vonat előkészítése más személyzet által történik, akkor az adott vonatnemre, vonattípusra előírt normaidő alacsonyabb lehet az adott vonatnemre és vonattípusra előírtnál, de legalább 10 percet ebben az esetben is biztosítani kell.
    Szerintünk ez a pont a zavartalan utasforgalom elősegítésére szolgál, nem a munkáltató kénye kedvét szolgálja. A fentieket jeleztem a munkáltatónak is és kértem a elmaradt MKSZ kifizetését, miket írásbeli válasz nélkül elutasítottak.

Mellékeltük tagtársunk egy 2021. július 19-én kelt eseményjelentő lapját is, melyre azóta is hiába várja munkáltatója bármiféle reflexióját.

Érthető türelmetlenséggel várjuk a foganatosított intézkedésekről is tájékoztató megtisztelő érdemi válaszát Vezérigazgató úrnak.

2022.01.19. Keresztes Péter vezérigazgató – Hatvan telepállomási gondok.

Szakszervezeti álláspont.
fotó: Internet