A csaknem 20 milliárd forintos, a MÁV által saját forrásból végrehajtott felújítás eredményei.

Megosztom

2021 nyarán az egy hónapos vágányzárban szinte teljesen kicserélték a váltókörzetet, mostanra pedig kinőttek a 20 km/h-ás sebességkorlátozások.

Hogyan lesz ebből növekvő menetrendszerűség és növekvő utasszámok?

Teszi fel a jogos kérdést a regionalbahn.hu.

Önkéntelenül is Moldova György vonatkozó örökbecsűjében vasutas közmondásként hivatkozott tételmondat jut eszünkbe: „A vasutat nyáron a gaz, télen a fagy tartja össze.”

Újra járhatnak vonatok a nyugatiban.

A mindennapi kegyetlen valóság az, hogy a MÁV Zrt. képtelen az alamizsnaként is értelmezhetetlen éves keretösszegből (27 milliárd a 7000 kilométeres hálózatra) fenntartani a hagyományos pályaszerkezetet.

A frissen átadott Rákos–Hatvan és Püspökladány–Hajdúszoboszló szakaszon napi szintű a távkezelt sorompók és a biztosítóberendezések hibája, a papíron 160 km/h sebességű Szolnok–Békéscsaba vonalon évek óta legfeljebb a próbajáratos KISS, vagy IC+ használja ki a lehetőségeket, 15 éve felújított szakaszokat kell(ene) kompletten átépíteni, a kirakatvonalnak pozícionált hegyeshalmi vonalon pedig lassan műemléki védelmet kapnak egyes sebességkorlátozások.

Szinte nem is érdemes felvetni, hogy a menetrendszerűség saját bevallás szerint is borzalmas, Európában a valóban erős megrendelők az ilyen adatokat rommákötbéreznék.

A Nyugati pályaudvaron megvalósult beruházás összességében csaknem 20 milliárd forintos, saját forrásból elvégzett felújítás, amit az elmúlt másfél évben valósított meg a társaság költségátcsoportosításokkal – hangsúlyozta Homolya Róbert.

összeállította: NÉMETH VIKTOR
tartalom: regionalbahn.hu, vg.hu
fotó: regionalbahn.hu (Adorján Péter)