Telex – Tolatás közben siklott ki egy dízelmozdony a Budapest–Belgrád-vasútvonalon

Illusztráció
Megosztom

Kisiklott egy dízelmozdony a Budapest–Belgrád-vasútvonal szabadszállási szakaszán, értesülésünket a MÁV is megerősítette. Információink szerint az M40-es sorozatú mozdony leszaladt a sínről, négy tengelyéből csak egy maradt a pályán. A MÁV a Telex kérdéseire azt válaszolta, hogy:

„A forgalomnak még át nem adott Budapest-Belgrád vonalon, Szabadszállás állomásnál vasútüzemi területen, ún. sötétüzemi méréskor az egyik mozdony szabad jelzés mellett csonkavágányra [azaz olyan vágányra, aminek egyik végét ütközőbak zárja le] kezdte meg a tolatást. A jármű nem dőlt meg, személyi sérülés nem történt, a mozdony vágányra való visszahúzását pedig a kollégák hamarosan elvégzik.”

A szabadszállási vonal a 800 milliárd forintból készülő Budapest–Belgrád-vasútvonal része. A vonalon nagyjából 300 kilométernyi új vágányt fektetnek le, a projektről Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a tavalyi, Mészáros Lőrinccel közös gépbemutató eseményén azt mondta, hogy ez „Magyarország történetének legnagyobb kötöttpályás fejlesztése”

Forrás: Telex: Tolatás közben siklott ki egy dízelmozdony a Budapest–Belgrád-vasútvonalon

Más források alapján a majdnem kész 150 -es vonalon  nem csak a zúzott kő minősége és a biztosító berendezési színvonal hagy kivetnivalót maga után , hanem a kivitelezés minősége is. A beruházás megtérülése már a tervezéskor is kérdőjeles volt, de ha ilyen minőségben épült meg akkor az üzemeltetése is hatalmas költséget fog jelenteni a MÁV- nak!

Wikipédia: A Budapest–Belgrád-vasútvonal felújítása