Vitézy Dávid: Egy igazán rossz üzlet három lépésben- avagy a Siemens mozdonyok története

Megosztom

Elöljáróban: szívesen megjelenítjük a MÁV véleményét is a meghiúsult új mozdonybeszerzéssel kapcsolatosan, amennyiben érkezik hozzánk ilyen kérés!

Vitézy Dávid posztja:

Egy igazán rossz üzlet három lépésben – avagy a Siemens mozdonyok története:
2️⃣0️⃣2️⃣2️⃣: áprilisban 115 darab új Siemens Vectronra keretszerződést kötött a MÁV, igen előnyös áron, darabja 3,49 millió euró. A beszerzés finanszírozására a kedvezményes EUROFIMA hitelszerződést megkötöttük, a régi mozdonyokhoz képest elérhető energiamegtakarítás a hitelt kitermeli.
2️⃣0️⃣2️⃣3️⃣: közlekedési minisztersége második hónapjában bejelenti Lázár, hogy a Siemens-szel “nem barátkozunk”, és az InterCity beszerzés leállítása után az új mozdonyok beszerzését is visszamondja
2️⃣0️⃣2️⃣5️⃣: a 10 pontos nagy vállalás jegyében Lázár bejelenti, hogy új mozdonyok érkeznek, minden egyes új Siemens Vectron mozdonyról külön poszt készül – a mozdonyok azonban egy osztrák cégtől béreltek, a bérleti díj havi 45500 euró, tehát egy legalább 40 éves élettartamú új mozdony árát 76 hónap, azaz 6 év és 4 hónap alatt fizeti ki a MÁV a bérbeadónak. A szerződést 2033-ig kötötték, ez idő alatt több bérleti díjat fog kifizetni a MÁV, mint amennyibe a mozdonyok kerülnek – és utána az élettartamuk negyedénél sem járó mozdonyok elhagyják Magyarországot.

Eredet:https://www.facebook.com/share/p/1ZrxQUd4kd/