Inno Trans 2024 kiállítás szakmai szemmel

Megosztom

Inno Trans-on innen, Inno Trans-on túl.

Az idén 14. alkalommal került megrendezésre Berlinben az Inno Trans kiállítás, mely két évente ad lehetőséget a világ vasúttársaságainak és azokkal kapcsolatos gyártóknak, beszállitóknak, hogy megmutassák az érdeklődőknek a legújabb előrelépéseiket a fejlesztésekben.
Az idén mintegy 3000 kiállitó volt jelen Ausztráliából, Európa Afrika és Ázsia országából, összesen 59 ország kepviseltette magát.
A MÁV az idén nem volt ott kiállítóként.
Szakszervezetünk úgy gondolta, hogy „fürkészésre” indul fent említett kiállításon, amelyen elsősorban a járművekre helyeztünk hangsúlyt. Nyilván országunkban kialakult kaotikus jármű (is) helyzete miatt.

Képes beszámolónk:

(A képekre kattintva galéria nyílik meg)

Természetesen a teljesség igénye nélkül mutatunk be néhány ország példaértékű előrelépését.

 

-Cseh Államvasutak (CD) 

Talán még sokak emlékeznek rá amikor országunk bő két évvel ezelőtt szerződést kötött a Siemensel 115 darab Vectron típusú mozdony illetve 39 + 10 opciós IC kocsik gyártására.
De aztán rájöttünk,hogy nem barátkozunk ezzel a céggel ezért egy tollvonás meghiúsitottuk az üzletet.
A csehek barátságosabbak voltak aminek eredményeként a Skoda gyárral kooprudukcioban elkészítették a ComfortJet első kocsijait amelyek még egyenlőre vezérlő kocsi nélkül közlekednek egy évig.

Ezt, azaz ilyen Siemens motorvonat beszerzését állította le Lázár. A csehek nem csak megvették, de még részben gyártják is.

-Lengyel Államvasutak (PKP)

Lengyel barátaink nem adnak semmit a véletlenre. A korábbi járműgyártásukat megőrizve, s azt fejlesztve láthattuk a Newag által gyártott Griffin mozdonyukat melyekhez a poznani gyár készíti az IC kocsikat, előzőleg pedig a régieket újította fel.
Sokunk kedvence volt a nyolcvanas években a MÁV vonalain megjelent 20- 37-es sorozatú Lengyel kocsik melyek kényelmesek és üzembiztosak voltak .
Jó hír, hogy az újonnan gyártott kocsik némi ráncfelvarrást követően is őrzik az említett sorozat jellegzetességeit.

A FPS H.CEGIELSKI-FABRYKA-POJAZDOW-SZYNOWYCH Járműjavító által felújított 20 éves kocsi képeit:

-Olasz Államvasutak (FS)

A kiállítás talán legnagyobb kedvence volt az FS leányvállalata a Trenitalia által kiállitott Hitachi gyártású Frecciarossa1000 a maga kenyelmével, eleganciájával és nem mellesleg a sebességi mutatójával.
Ez egy 202 méteres 8 kocsis szerelvény amelyen 500 ülőhely van és 360 km/ órás sebességre képes.

Hitachi Rail

A japán–olasz együttműködés a többáramnemű, nagysebességű ETR1000-es Frecciarossa motorvonatot prezentálja.

 

-Končar

A horvát gyártó terítékén a horvát nemzeti vasútnak épített, 6012-es sorozatú akkumulátoros motorvonat:

-Kínai hidrogén hajtású vonat

A kínai CRRC szakadó esőben rántotta le a leplet a nagysebességű Fuxing motorvonatok alapján létrehozott, Cinova H2 elnevezésű, újenergia-hajtású (hidrogén-üzemanyagcellás), intelligens intercity-motorvonatáról, pontosabban annak a szabadtéri kiállítótér közepén elhelyezett, két kocsiból álló részéről. A gigacég elnöke arról beszélt, fenntartható közlekedéssel még az ég is kékebb lehet.

 

 

-Egyiptomi Siemens nagysebességű motorvonat

 

-Emeletes motorvonatok:

 

-Diesel mozdonyok:

-Kínai gumikerekes villamos :

 

-Vasúti kerékpárok

-Vasúti jármű gőzzel való tisztítása

 

-Sínfűrészelés

 

Bízunk benne, hogy a magyar vasutasok is hamarosan ilyen, vagy hasonlóan korszerű járművekkel, eszközökkel végezhetik a munkájukat. Ez előfeltétele annak, hogy minőségi szolgáltatásokkal nyújthassunk az utasainknak és a fuvaroztatóknak.

Köszönjük a megtekintést!