A keddi CSÉT ülésről szóló zavarodott mellébeszélésekből kitűnően legalább egy hónappal tovább lapíthatnak a nagy szakszervezetek „hallja kendjei”. Azon szégyentelen elnökök, akik a vasutasok permanens elárulásáért havonta jópár misit vágnak zsebre a MÁV kifizetőhelytől.
Elnök uramék haladékot sírtak ki maguknak.
Miáltal majd csak a jövő évben kell aláírniuk a talán 10% körüli de legalább 55 eFt alapbér adományt legitimáló nagy semmit. Elképesztően szánalmas amit művel e dicső csapat. Ám a tagságuknak kezd elege lenni.
Sorra lépnek ki azon szakszervezetekből, ahol mondhatni kizárólagos cél a munkáltatót elölről és hátulról egyaránt kiszolgáló vezető tisztségviselők egzisztenciális jólétének biztosítása, valamint a taglétszám alapján járó munkaidő kedvezmény felhasználásával az évek óta tartó vidám semmittevésük fenntartása.
Mindeközben a magát kiszolgáltatott helyzetben lévőnek gondoló és hivatástudattal éhbérért szolgáló vasutas, a magáról hivatalból minden szépet és jót terjesztő, munkáltató kénye-kedve szerint kiadott utasításai teljesítve robotol.
Például a visszaélésszerű joggyakorlás netovábbja, hogy az Alaptörvény előírását, az EUB ítéletet valamint az Alapvető Jogok Biztosának jelentését ignorálva, a munkaidő leteltét közvetlenül követően a napi pihenőidőt a munkáltató nem hajlandó biztosítani.
Az erre irányuló konzultációs kezdeményezésünkre a füle botját sem mozdítja.
https://kvsz.hu/konzultacio-kezdemenyezese-2/
Mivel biztos benne, hogy a kellően megfélemlített, az azonnali hatályú munkáltatói felmondástól rettegő vasutas nem mer élni az Mt. 52. § (2) bekezdésében írt jogával, valamint szakszervezetünk fellépése egyelőre meg nem hordoz olyan következményeket, amelyek miatt a jog előírásait meg kellene tartania. Természetesen Halasi és Meleg elnökök e jogtiprással szemben dehogy emelnek szót. Ellenkezőleg a MÁV Zrt. Kollektív Szerződés lóhalálában történő álnok módosításával legitimálták a munkáltató hosszú ideje folytatott az Alaptörvényt és az Uniós irányelvet egyaránt súlyosan sértő munkáltatási gyakorlatát.
“Van az a pénz amelyért korpásodik a hajam.”
Visszakanyarodva a bérhez. A magát egy nagy, bölcs és jóságos vasutas apunak gondoló miniszter roppant elégedett gyermekei szófogadó magatartásával.
Elégedettségében még Meleg elnöknek is megnyilatkozott.
“A vasutasok megérdemlik a béremelést.”
Azonban az módfelett sajnálatos, hogy a megtiszteltetéstől izgalmi állapotba jutott Jani elmulasztotta azon melegében mély alázattal megkérdezni. Mégis mikor, és milyen mértékű béremelésre tetszett gondolni miniszter úr? Vagy ha azon melegében nem legalább a higgadását követően érdeklődhetett volna a miniszter által eldöntött merték felől. Különösképpen azért, mert a kétnapos sztrájkon felbőszültek közül akik a MÁV Zrt. vezérigazgatója felett állnak, megtiltották, hogy a vasutasok sokasága által remélt valamikori bérfejlesztéssel kapcsolatosan bármilyen összeget is közöljön.
Így azután a megdicsért vasutas, pedig még egy jó hónapig rághatja a körmeit, hogy a kegyes vezető mennyire taksálja majd az érdemeit.
Időközben a VDSZSZ Szolidaritás és a VSZ alelnöke aláírta a Rail Cargó Hungária Zrt. 2024. évre vonatkozó bérmegállapodását, amely jelentősen alulmúlja a MÁV Zrt.-hez benyújtott kuncsorgást. Ha ott a keveset az alelnökök elfogadták, úgy a MÁV Zrt.-nél se számítson senki jobbra.
Szakszervezetünk a lesújtó miniszteri vélekedés elkenére is követelése változatlan, 30% de legalább 100.000 Ft alapbér emelés.
KAPCSOLÓDÓ HÍREK
Tájékoztatásul a MÁV Zrt. KÜT novemberi Hírlevele
G7.hu: Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség
Üzemi tanács és munkavédelmi képviselő választás a MÁV Zrt.-nél