Mint ismeretes, tavaly szakszervezetünk számos alkalommal fordult a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatójához pótlólagos bérfejlesztés ügyében, tekintettel arra, hogy 2021. évben a MÁV-csoportnál – pár szerencsésnek mondható vezetőállású munkavállaló kivételével – nem történt alapbérfejlesztés.
Leveleink elküldésekor a vasutas munkavállalók – a 2021. évi 0 %-os bérfejlesztésnek „köszönhetően” – már reálkereset-csökkenést szenvedtek el, amelyet az ez évi kétségtelenül szerény mértékű bérintézkedések csak mérsékelni tudtak.
E szomorú tényt írásban jeleztük Orbán Viktor miniszterelnöknek, akinek hivatala a válasz megérkezéséig türelmet kért tőlünk.
Végül 2022. április 20-án dr. Fónagy János miniszterhelyettes reflektált a levelünkben megfogalmazott kérésünkre. (Ekkorra az Oroszország, Ukrajna ellen indított agresszív háborújának következtében az infláció, különösen az élelmiszerek körében még inkább elszaladt.)
2022.04.20. dr. Fónagy János válasz levele.
Sajnos nincs új a nap alatt… dr. Fónagy János a 3 éves bérmegállapodás a „nagy” szakszervezetek által tavaly megkötött, majd ez év január 17-i módosítására okkal hivatkozik. Hiszen a MÁV Zrt. Elnök-vezérigazgatója az említett szakszervezetek vezetőivel együttesen, és minden kényszer nélkül írtak alá. Ezért az eddig megvalósult „bérfejlesztést” a minisztérium a maga részéről persze, hogy sikeresnek értékeli.
Véleményünk szerint a legnagyobb „ludasok” ebben az ügyben nem a Kormány és nem a munkáltató, hanem mindazok a szakszervezetek, akik a bérmegállapodáshoz, illetve annak módosításához – a munkáltatóval nagy egyetértésben – „hurrá hangulatban” aláírásukkal hozzájárultak, ahelyett, hogy kezdeményezték volna legalább az inflációt követő bérfejlesztés végrehajtását.
Köszönjük VSZ-elnökének! Köszönjük a VDSZSZ Szolidaritás elnökének! Akik, mint a MÁV Zrt. Felügyelő Bizottságának tagjai, jelentős befolyással bírtak és bírnak a menedzsment és a tulajdonos döntéseire.
Hozzáértő ténykedésük szerény elismeréseként a havi tiszteletdíjuk a tavalyi év során megduplázásra is került.
KAPCSOLÓDÓ HÍREK
G7.hu: Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség
KÖZLEKEDŐ TÖMEG: Általános járatritkítást és újabb mellékvonal-bezárásokat készít elő, a sztrájkot pedig ellehetetleníti Lázár új személyszállítási törvénye
Veszélyes a kivárás a cégektől, perek fognak indulni a pihenőidőről – írja a munkajogász