A Siemens Mobility tíz darab Smartron mozdonyt szállít Bulgáriába.
A Smartron olyan előre konfigurált mozdony, amely egy standard termék minden előnyét kombinálja a Vectron-platform jól bevált technológiájával.
A Smartron mozdonyokkal olyan erős és megbízható terméket kínálunk partnereinknek, amelyet az egyszerű értékesítési folyamat és a gyors szállítás érdekében szabványosítottunk. Ezzel a megrendeléssel a BDZ olyan mozdony flottába ruház be, amely költséghatékony és rendkívül megbízható üzemeltetést biztosít,
közölte Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezérigazgatója.
A BDZ által rendelt mozdonyok a személyszállításban fognak szolgálatot teljesíteni Bulgáriában. A tíz mozdony szállítását a 2021 februárja és márciusa közötti időszakra ütemezték. A PIMK és a Bulmarket után a BDZ már a harmadik bolgár ügyfél, aki Smartron terméket vásárol.
A Smartron Bulgáriában, Németországban és Romániában érhető el, és annak a Vectronnak a bevált komponenseire épül, ami már több mint 300 millió futott kilométerrel bizonyította megbízhatóságát. A Smartron 1435 mm-es nyomtávon alkalmazható, a súlya pedig 83 tonna. A Bulgária számára gyártott Smartron 25 kV-os AC rendszerben fog üzemelni. A mozdonyokat a standard Capri kék színben fogjuk szállítani. A Bulgáriába történő leszállítást követően fogják megkapni a BDZ színeihez igazodó fóliázást és márkajelzéseket.
A Smartronok 2018 tavaszán történt megjelenése óta már 13 vevő vásárolt ilyen mozdonyt.
A BDŽ (bolgárul Български държавни железници (ejtsd: Balgarszki darzsavni zseleznici) – БДЖ (ejtsd: BDZs)) Bulgária államvasútja. A pálya hossza 3886 km, normál nyomtávú, ebből 2800 km villamosított 25 kV 50 Hz-el.
Hozzá tartozik még 126 km hosszú kisvasút is, amely 760 mm nyomtávú, nem villamosított.
2011-ben az Európai Bizottság hozzájárult, hogy a bolgár kormány a Bolgár Államvasutak számára 174 millió amerikai dollár tőkét juttasson. A Bizottság azért támogatta a javaslatot, mivel ez csak egy hat hónapos likviditási problémát segít áthidalni, a hitelezők kifizetését, a gördülőállomány üzembetartását, és a nagyon rossz állapotban lévő pálya hálózat rekonstrukciója folytatását teszi lehetővé.
A Bizottság egyetértett a BDŽ megmentésével, mivel a társaság hirtelen megszűnése az egész gazdaságot megrendítheti, jelentette ki az EC elnökhelyettese, Joaquin Almunia. 2010 decemberében a bolgár közlekedési miniszter aláírt egy memorandumot a Világbankkal, mely a BDŽ számára 460 millió Bolgár leva kölcsönt nyújt, és további 140 milliót a Nemzeti Infrastruktúra Társaság számára. A kölcsönök a BDŽ által elhatározott reformok megvalósítási ütemével összhangban kerülnek átutalásra. A BDŽ kijelentette, hogy 2010-ben az előző évhez képest csökkent a deficitje, és hasonló haladás érhető el ez évben is.
A Világbank nagyon ambiciózus tervnek minősítette a BDŽ reform terveit.
És most utazzunk az új mozdony vezetőállásán Szófiából Blagoevgradba.
KAPCSOLÓDÓ HÍREK
Így vezetik a 424,009 gőzmozdonyt: Kelenföld – Székesfehérvár (2024.10.05)
Átlátszó: Amikor nem a pénz hiányzik: szándékosan verik szét a vidéki vasútvonalakat?
Október 22.: Szakszervezetünk védőszentjének, Szent II. János Pál pápának az emléknapja