🚂 Budapest-Belgrád vasút: A kínai hitel, az Orbán-sín és a botrányos mellékvágányok 

Megosztom

Az évszázad elszámoltatási rémtörténete? 🤯 Vizsgáljuk meg a milliárdos Budapest-Belgrád vasútfejlesztést, ami a titkos kínai hitel, a megkérdőjelezhető építési minőség és a feltűnően drága magyar szakasz miatt került a figyelem középpontjába! 👉 Miért találtak építési törmeléket, cserepet a sínalapban a jó minőségű andezit helyett? 👉 Hogyan lehetséges, hogy Hadházy Ákos feljelentése ellenére sem indított nyomozást a NAV, miközben a MÁV és a minisztérium „mindent rendben talált”? 👉 Miért kerül háromszor többe a magyar szakasz kilométere, mint a szerb? 👉 Mi köze van a beruházáshoz Orbán Győző cégének, a Dolomit Kft.-nek? A beszélgetésben szó esik arról is, hogy a projekt valódi célja az ázsiai áruk **teherszállítása**, miközben a személyforgalom megbénítása a határon túli magyarok ingázását nehezíti meg. Tények, háttérinfók és a szívszorító emberi oldalak! 🎤 Szakértői csapatunk a vonalon:

  • *Kovács Ádám* (@Adamsomething), hobbi-urbanista vlogger, aki Csehország és Németország között ingázva oktat várostervezésről.
  • **Bojan Pajtić**, a Vajdasági Autonóm Terület volt kormányzója, jogászprofesszor.
  • *Jon Worth* (@Jon_Worth), európai vasútfejlesztésért kampányoló független szakértő, a #CrossBorderRail kampány alapítója.
  • **Maja Vujović**, az Europrospects szerbiai tudósítója.